Z Warszawy

Autobusy znów na Krakowskim Przedmieściu. Remont zbliża się ku końcowi

Autobusy warszawskiej komunikacji miejskiej powróciły na Krakowskie Przedmieście między ulicami Królewską i Miodową. To jednak nie całkowity koniec prac w tym miejscu, choć zadań zostało już niewiele. Jak przekazali drogowcy, w najbliższych tygodniach wykonawca skupi się na naprawie zatok przystankowych i wlotów ulic poprzecznych.

Autobusy wróciły na Krakowskie Przedmieście w Warszawie

W poniedziałek, 2 września, wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego, na Krakowskie Przedmieście w dni powszednie powróciły autobusy. Chodzi o aż dziesięć linii - 106, 111, 116, 128, 175, 178, 180, 503, E-2 i N44. Weekendy na odcinku od ulicy Miodowej do Świętokrzyskiej nadal będą należały do spacerowiczów.

Jak przypomnieli drogowcy, termin wybrany na przeprowadzenie remontu nie był oczywiście przypadkowy. Zdecydowano się na wakacje, gdy studenci i uczniowie mieli wolne, a spora część warszawiaków wybrała się na letnie urlopy.

- Zadanie nie było proste, ponieważ zakres prac był rozległy, a technologia zupełnie inna niż przy standardowym remoncie. Wykonawca, oprócz przygotowania podbudowy i ułożenia 5200 mkw. kostki, musiał wykonać jej fugowanie. Był to proces pracochłonny i dosyć skomplikowany. Do realizacji tego zadania wykonawca oddelegował specjalną ekipę. Na szczęście ten proces odbył się bez większych przeszkód. W ostatnim tygodniu sierpnia wykonane zostały też dylatacje - zaznaczyli drogowcy.

Choć autobusy mogą już bez przeszkód kursować po równej, bardziej odpornej nawierzchni, prace na miejscu nie dobiegły jeszcze końca. Wykonawca poświęci bowiem następne tygodnie na naprawę zatok. Specjalna kostka jest mocowana wraz z nadejściem kolejnych partii dostaw.

Ostatni etap remontu

Jak zaznaczyli drogowcy, prace przeprowadzone między ulicami Królewską i Miodową są ostatnim etapem naprawy nawierzchni Traktu Królewskiego. Odcinek ten był ostatnio remontowany 16 lat temu.

- Jako pierwsza, w 2017 i 2018 roku, remontowana była ulica Miodowa. Wtedy udało się opracować technologię, która wytrzymuje intensywny ruch autobusów. W 2019 roku powróciliśmy na Krakowskie Przedmieście i kawałek Nowego Światu, gdzie ta sama technologia użyta została podczas remontu nawierzchni jezdni na odcinku od ulicy Świętokrzyskiej do Królewskiej - przypomniał ZDM.

Kolejna ulica w Warszawie rozkopana! Budują nową linię tramwajową