PKP zamontuje ekrany akustyczne
Przez dworzec Warszawa Gdańska przejeżdża codziennie wiele pociągów, a ich hałas może przeszkadzać okolicznym mieszkańcom. Wkrótce ma być jednak ciszej dzięki ekranom akustycznym zamontowanym w okolicach torów. Gdzie dokładnie będą umieszczone? - Nowe ekrany o wysokości od dwóch do pięciu metrów zostaną zainstalowane pomiędzy ul. Przasnyską a wiaduktem na al. Jana Pawła II oraz od ul. Mickiewicza aż do ul. Jeziorańskiego - mówiła Anna Znajewska-Pawluk z PKP PLK w rozmowie z reporterem Radia Eska Tomaszem Ślęzakiem.
Jak podaje firma, ekrany będą zaprojektowane tak, aby skutecznie redukować hałas. Przy okazji zostanie też umieszczony przyjemny dla oka akcent, bo nowe instalacje będą pokryte zielenią. Ekrany mają powstać do kwietnia 2026 roku, a koszt ich postawienia to 1,5 mln zł. Mieszkańcy okolic Dworca Gdańskiego w Warszawie są zadowoleni z tego, że będzie znacznie ciszej. - To mi się bardzo podoba, bo latem, jak chce się otworzyć okno, to jest tragedia - powiedziała jedna z mieszkanek. Wtórowała jej inna kobieta: - Gorzej mają ci, którzy się wprowadzają, bo nie mogą spać w nocy. Telewizji się nie obejrzy, bo wszystko zagłusza pociąg.
Zmiany na Dworcu Gdańskim w Warszawie
To nie jedyne zmiany, jakie czekają pasażerów na dworcu Warszawa Gdańska. Rozpoczęły się już prace nad budową nowego przejścia podziemnego. Będzie ono prowadzić w kierunku ul. Kłopot, po zachodniej stronie dworca. Dzięki niemu pasażerowie będą mogli szybciej się dostać do komunikacji miejskiej, w tym także do metra. Wejście na perony 2, 3 i 4 umożliwią schody tradycyjne i ruchome. Przewidziano również montaż wind dla osób o ograniczonej mobilności.
Co ważne, budowany tunel będzie połączony z obecnie istniejącym przejściem podziemnym prowadzącym do budynku dworca i stacji metra. Od strony Żoliborza wejście będzie możliwe przy ul. Ks. Romana Indrzejczyka, gdzie zamontowane będą schody i winda. Całościowy koszt prac wraz z modernizacją peronów wyniesie nawet 80 milionów złotych. Przejście może być już oddane do użytku pod koniec 2025 roku.
Współpraca: Tomasz Ślęzak
Nowe wagony w pociągach PKP Intercity: