Na stacji Karolin prace są bardziej zaawansowanie, niż na pozostałych bemowskich stacjach metra. Na ostatnim odcinku linni M2 większość prac prowadzonych jest już pod ziemią na poziomie -2. Zgodnie z podpisanym we wrześniu 2023 roku aneksem do umowy, prace na bemowskim odcinku II linii metra mają się zakończyć w 2026 roku.
Plac budowy Stacji Techniczno-Postojowej Karolin
To 30-hektarowy teren, na którym obecnie powstaje zaplecze techniczne dla całej linii M2. Stoją już hale elektrowozowni i budynki administracyjne, stawiane są konstrukcje pozostałych obiektów. W najbardziej zaawansowanych pod względem prac halach wykonawca rozpoczął już betonowanie kanałów przeglądowych dla pociągów kolei podziemnej.
Kolejnym, ważnym etapem na budowie linii M2 będzie rozpoczęcie drążenia tuneli, które połączą STP Karolin z istniejącą już – obecnie krańcową – stacją Bemowo.
Budowa ostatniego odcinka linii metra M2
Stacje warszawskiego metra budowane są w tzw. technologii podstropowej. Oznacza to, że najpierw powstają ściany i strop, a następnie wybierana jest ziemia z wnętrza przyszłej stacji. Tak jest obecnie na stacji Karolin, gdzie trwa wylewanie stropu pośredniego.
Ostatni odcinek linii M2 w to prawie 4 kilometry podwójnego tunelu i trzy stacje pasażerskie: Lazurowa powstać ma po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej (w przestrzeni między pętlą tramwajową a ul. Lazurową); Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego (w rejonie skrzyżowania z ul. Szeligowską); Karolin – pod ul. Sochaczewską (po północnej stronie skrzyżowania z ul. Połczyńską). Za nią znajdzie się Stacja Techniczno-Postojowa Karolin, czyli zaplecze techniczne dla całej linii M2. Budowa tego elementu linii M2 jest kluczowa dla dalszej rozbudowy systemu metra w Warszawie.