Budżet Obywatelski - zmiana terminów
Radni podjęli decyzję o zmianie harmonogramu obecnej edycji budżetu obywatelskiego. W związku z pandemią koronawirusa przedłużono czas na ocenę projektów zgłaszanych przez mieszkańców. Co więcej, głosowanie zostało przeniesione na wrzesień.
– Mamy sytuację wyjątkową i musimy reagować. Liczę, że ten dodatkowy czas pozwoli dokładniej zweryfikować zgłoszone projekty - mówi Aldona Machnowska-Góra, dyrektor koordynator ds. kultury i komunikacji społecznej. – Mam również nadzieję, że przeniesienie terminu głosowania w budżecie obywatelskim na wrzesień, pozwoli nam zorganizować je w sposób bezpieczny dla mieszkańców – dodaje.
Harmonogram obecnej edycji budżetu obywatelskiego
Etap oceny projektów został wydłużony do 24 czerwca br., aby umożliwić przeprowadzenie rzetelnej oceny zgłoszonych projektów. Rozpatrywanie odwołań od negatywnej oceny projektów, zgodnie z nowych harmonogramem, przypada od 24 czerwca do 14 sierpnia br. Z kolei głosowanie odbędzie się w dniach 1–15 września br., a wyniki zostanę ogłoszone 30 września br. Projekty wybrane w tej edycji będą realizowane w 2021 roku, o ile sytuacja formalno-prawna i faktyczna, umożliwi ich pełną realizację. Pozostałe zasady, regulujące przebieg budżetu obywatelskiego w Warszawie, nie zmieniły się.
Realizacja budżetu obywatelskiego w Warszawie jest obowiązkowa i wynika z zapisów ustawy o samorządzie gminnym. W bieżącej edycji budżetu obywatelskiego na realizację projektów mieszkańców przeznaczono ponad 83 mln zł.