Lidl

i

Autor: materiały prasowe

Zakupy

„Ciche godziny" w Lidlu. Na czym polegają? Kiedy i o której są realizowane? Najważniejsze informacje

2023-04-18 18:40

Lidl w swej polityce stara się zwracać do szerokich grup klientów, czego dowodem stało się również wprowadzenie tzw. „Cichych godzin". Na czym dokładnie polegają? Kiedy są realizowane? Zebraliśmy najważniejsze informacje, które mogą przydać się osobom planującym zakupy.

Jak zaznaczyli przedstawiciele Lidl Polska, według danych Światowej Organizacji Zdrowia autyzm jest diagnozowany u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w Polsce żyje ok. 400 000 osób w spektrum autyzmu. Szacuje się, że w naszym kraju autystyczna społeczność liczy już ok. 3 mln osób. Tworzą ją bowiem nie tylko osoby w spektrum, ale również ich bliscy i opiekunowie.

Lidl - "Ciche godziny"

To właśnie dla nich i ich komfortu w czasie zakupów Lidl już kilka lat temu zdecydował o wprowadzeniu specjalnego rozwiązania. Chodzi oczywiście o tzw. „Ciche godziny”.

W czasie „Cichych godzin” - w piątki od 8:00 do 10:00 oraz soboty od 19:00 do 21:00 - we wszystkich sklepach sieci Lidl Polska jest wyciszona muzyka oraz komunikaty głosowe. Dodatkowo klienci deklarujący, że są osobami ze spektrum autyzmu, są obsługiwani poza kolejnością w kasach pierwszeństwa.

Czytaj również: Nowe Gadu-Gadu? Polski komunikator Merkury 2.0. już powstaje

- W swojej codziennej działalności kierujemy się otwartością, empatią i wrażliwością społeczną. Naszym celem jest tworzenie przyjaznego otoczenia w sklepach, tak aby wszyscy nasi klienci czuli się komfortowo i swobodnie. Lidl Polska jako jedna z pierwszych sieci w Polsce wprowadziła we wszystkich swoich sklepach „Ciche godziny”, które stanowią odpowiedź dla potrzeb osób ze spektrum autyzmu, osób wysoko wrażliwych czy ceniących sobie spokój oraz ciszę. Aby nasze działania w jak największym stopniu odzwierciedlały oczekiwania klientów, na bieżąco współpracujemy z ekspertami Fundacji JiM, która działa na rzecz poprawy jakości życia osób neuroróżnorodnych oraz ich bliskich – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.

Zobacz, jak wygląda zabytkowy tramwaj, który jeździł ulicami warszawskiego getta:

Poradnik Zdrowie: Zdrowo Odpytani | Dermatologia Ziaja