Jak zaznaczyli przedstawiciele Lidl Polska, według danych Światowej Organizacji Zdrowia autyzm jest diagnozowany u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w Polsce żyje ok. 400 000 osób w spektrum autyzmu. Szacuje się, że w naszym kraju autystyczna społeczność liczy już ok. 3 mln osób. Tworzą ją bowiem nie tylko osoby w spektrum, ale również ich bliscy i opiekunowie.
Lidl - "Ciche godziny"
To właśnie dla nich i ich komfortu w czasie zakupów Lidl już kilka lat temu zdecydował o wprowadzeniu specjalnego rozwiązania. Chodzi oczywiście o tzw. „Ciche godziny”.
W czasie „Cichych godzin” - w piątki od 8:00 do 10:00 oraz soboty od 19:00 do 21:00 - we wszystkich sklepach sieci Lidl Polska jest wyciszona muzyka oraz komunikaty głosowe. Dodatkowo klienci deklarujący, że są osobami ze spektrum autyzmu, są obsługiwani poza kolejnością w kasach pierwszeństwa.
Czytaj również: Nowe Gadu-Gadu? Polski komunikator Merkury 2.0. już powstaje
- W swojej codziennej działalności kierujemy się otwartością, empatią i wrażliwością społeczną. Naszym celem jest tworzenie przyjaznego otoczenia w sklepach, tak aby wszyscy nasi klienci czuli się komfortowo i swobodnie. Lidl Polska jako jedna z pierwszych sieci w Polsce wprowadziła we wszystkich swoich sklepach „Ciche godziny”, które stanowią odpowiedź dla potrzeb osób ze spektrum autyzmu, osób wysoko wrażliwych czy ceniących sobie spokój oraz ciszę. Aby nasze działania w jak największym stopniu odzwierciedlały oczekiwania klientów, na bieżąco współpracujemy z ekspertami Fundacji JiM, która działa na rzecz poprawy jakości życia osób neuroróżnorodnych oraz ich bliskich – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
Zobacz, jak wygląda zabytkowy tramwaj, który jeździł ulicami warszawskiego getta: