Na Marywilskiej rusza remont. Będzie ruch wahadłowy

Kierowców i pasażerów autobusów korzystających z jednej z najruchliwszych ulic na Białołęce czekają duże utrudnienia. We wtorek 6 września rozpocznie się przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Marywilskiej na odcinku między ulicami Smugową a Kupiecką.

Wiadukt przebuduje na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe "Mosty". Remont - a właściwie budowa obiektu od nowa - będzie kosztować 12,2 mln zł. Prace zaczną się we wtorek 6 września.

Marywilska: rusza przebudowa wiaduktu

Przeprawa zostanie wybudowana od nowa. Założeniem jest wykonanie jej połowami przy zastosowaniu tymczasowych podpór, co pozwoli utrzymać przynajmniej ruch wahadłowy. Najpierw "Mosty" zajmą się zachodnią połową wiaduktu. We wtorek 6 września o godz. 14 zamkną ją i - demontując metalowe elementy - przygotują tę część obiektu do wyburzenia. Kierowcy będą poruszali się wahadłowo po wschodniej stronie do czasu oddania do użytku zachodniej połowy przeprawy, co powinno nastąpić w styczniu. Następnie będą korzystać właśnie z niej do momentu wybudowania wschodniej części obiektu i zakończenia robót.

Ruchem wahadłowym sterować będzie tymczasowa sygnalizacja świetlna. Na wysokości prac kierowcy będą mogli się poruszać z maksymalną prędkością 40 km/h. Dla pieszych i rowerzystów zostanie urządzony wspólny ciąg komunikacyjny po wschodniej części wiaduktu.

Estakada nad pustką

Długi na 60 m i szeroki na ponad 17 m wiadukt nad dawną bocznicą kolejową na ul. Marywilskiej lata świetności ma już dawno za sobą. Pogarszający się stan techniczny doprowadził do zwężenia jezdni i ograniczenia w ruchu dla pojazdów przekraczających 15 ton. Na szybszą degradację wpływ miały czasy, w których przeprawa powstawała. Wybudowano ją 50 lat temu, kiedy budowniczowie nie mieli jeszcze do dyspozycji wysokiej jakości materiałów, a i technologia wykonywania takich obiektów była zupełnie inna. Z tego względu remont stał się nieopłacalny. Długoletnie i bezpieczne użytkowanie jest w stanie zapewnić tylko budowa na nowo. Obecnie wiadukt znajduje się nad pustą przestrzenią. Istniejąca w tym miejscu bocznica kolejowa była przez lata niewykorzystywana, a z czasem rozebrali ją złomiarze. Aktualnie tory kończą się zaraz za wiaduktem.

Po planowanej przebudowie obiekt ma być usadowiony na solidnej, żelbetowej ramie. Wykonane zostaną też równe, szerokie i wygodne chodniki o szerokości 4 m. Rowerzyści, tak jak do tej pory, będą mogli korzystać ze specjalnie wyznaczonego, szerokiego na ponad 2 m pasa. Na przebudowie zyskają również kierowcy, bo nowa konstrukcja uniesie nawet najcięższe pojazdy, a każdy z pasów będzie miał 3,5 m szerokości. Odnowiona zostanie również infrastruktura towarzysząca i dojazdy.

Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „Mosty” na zrealizowania zadania ma 45 tygodni od podpisania umowy. To oznacza, że termin przebudowy wiaduktu mija w wraz z końcem czerwca 2023 r.

ZOBACZ TAKŻE

  1. Nowe promocje na paliwo. Lotos, BP, Shell i Moya przebiły ofertę Orlenu
  2. Rząd chce wprowadzić tanie kredyty mieszkaniowe. Prezes PiS podał pierwsze szczegóły rządowego programu
  3. Tragedia przy Wilanowskiej w Warszawie. Nie żyje miesięczna dziewczynka. Miała rany kłute klatki piersiowej
Nocna prohibicja w Warszawie. Aktywiści chcą zakazu sprzedaży alkoholu po godz. 22