O tej inwestycji mówiło się już wiele lat temu, przetarg był planowany od 2010 roku. Dziś przed przejazdem na ul. Chełmżyńskiej kierowcy i pasażerowie autobusów miejskich stoją po kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt minut. Za dwa lata ma się to zmienić.
Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta oraz PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiły przetarg na budowę wiaduktu w ciągu ul. Chełmżyńskiej. Wiadukt umożliwi przejazd nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz linią kolejową nr 2: Warszawa Zachodnia-Terespol. Inwestycja podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym, skróci czas przejazdu przez tory oraz wpłynie na zwiększenie przepustowości linii kolejowej.
Wiadukt nad Chełmżyńską w Rembertowie
– Wiadukt nad Chełmżyńską to jedna z najważniejszych inwestycji, na które czeka Rembertów. Podczas ostatnich spotkań z mieszkańcami przekazywałem, że wreszcie po latach sporów z kolejami udaje nam się wypracować rozwiązania. Jeśli w przetargu znajdzie się wykonawca, już za dwa lata kierowcy nie będą stać w korku do przejazdu na Wygodzie – mówi prezydent Rafał Trzaskowski.
Lokalizacja wiaduktu określona została w 2010 r. w Studium Wykonalności Modernizacji i Rozbudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego i pokrywa się z przebiegiem ul. Nowochełmżyńskiej przedstawionym w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego m.st. Warszawy.
Skorzystają kierowcy, rowerzyści i piesi
Na wiadukcie znajdzie się jedna jezdnia zapewniająca po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po jej wschodniej stronie powstaną chodnik i ścieżka rowerowa, a od strony zachodniej chodnik. Przy wiadukcie wybudowane będą pochylnie i schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na dojeździe po stronie północnej pojawi się zatoka autobusowa z przystankiem.
Wiadukt będzie częścią nowej drogi, która znajdzie się między skrzyżowaniem ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej a rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską po stronie północnej. Droga przebiegnie na zachód od istniejącego przejazdu kolejowego i będzie miała długość ok. 700 m (z czego ok. 140 m to długość wiaduktu). Po jej wybudowaniu istniejący przejazd w poziomie szyn zostanie zlikwidowany.
Droga z wiaduktem ma być gotowa w ciągu 20 miesięcy od podpisania umowy z wybranym w ogłoszonym przetargu wykonawcą.