Inwestycje

Dwa nowe ronda w Warszawie. Gdzie powstaną? Drogowcy poznali oferty z przetargu

2024-05-15 8:31

Nowe ronda w Warszawie powstaną w dwóch lokalizacjach - na Żoliborzu, przy zbiegu ul. Krasińskiego i Przasnyskiej oraz w pobliżu elektrociepłowni Siekierki, gdzie krzyżują się ul. Augustówka i Zawodzie. Inwestycje mają poprawić bezpieczeństwo oraz ulepszyć przepływ ruchu. Drogowcy poznali już chętnych na ich zrealizowanie.

Nowe ronda powstaną u zbiegu Krasińskiego z Przasnyską na Żoliborzu oraz w pobliżu elektrociepłowni Siekierki, gdzie krzyżują się ul. Augustówka i Zawodzie. Zarząd Dróg Miejskich wstępnie dostał dofinansowanie na realizację obu inwestycji z rządowego funduszu Polski Ład.

Koszty będą bowiem spore. - Poznaliśmy już chętnych do wybudowania obu rond. W przypadku żoliborskiego mamy cztery oferty (najniższa wynosi nieco ponad 6,5 mln zł), zaś mokotowskiego trzy oferty (najtańsza opiewa na niecałe 8,3 mln zł). Teraz czas na ich analizę, a następnie wybór najlepszych. Wybrani wykonawcy na realizację projektów będą mieli 180 dni od dnia podpisania umowy - przekazali drogowcy.

Z czego wynika wybór miejsc nowych rond?

Jak zaznaczył ZDM, lokalizacje rond zostały wybrane na podstawie kompleksowego audytu niesygnalizowanych przejść dla pieszych. Kontrolerzy przeprowadzili pomiary, obliczenia i oceny, identyfikując miejsca wymagające interwencji. Ronda będą więc nie tylko poprawą infrastruktury drogowej, ale również środkiem zapobiegającym wypadkom i zwiększającym bezpieczeństwo pieszych.

Budowa nowych rond częścią planów ZDM na 2024 r.

Projekty budowy nowych rond są częścią szerszego planu poprawy infrastruktury drogowej w Warszawie. Działania te mają na celu stworzenie bardziej bezpiecznego i funkcjonalnego środowiska dla wszystkich użytkowników dróg - zarówno mieszkańców, jak i osób podróżujących przez miasto.

Zamiana tradycyjnych skrzyżowań na ronda ma wiele korzyści. Przede wszystkim poprawia przepustowość i płynność ruchu, eliminując konieczność zatrzymywania się pojazdów na sygnalizacji świetlnej. Ronda zwiększają również bezpieczeństwo kierowców i pieszych. Dzięki obniżonej prędkości pojazdów na rondach, ryzyko wypadków znacząco maleje.

Maciej Wilk: CPK może odmienić oblicze Warszawy