#ChodźDoKina: Joanna Kulig i Marcin Dorociński w ogólnopolskiej kampanii
Spoty będą wyświetlane w internecie, telewizji i kinach- zarówno tych niewielkich, studyjnych, jak i w multipleksach. To też pierwszy raz kiedy branża zjednoczyła się by przypomnieć widzom, jak ważną rolę pełni kino.
- Kino to są emocje, to jest piękne przeżycie w fantastycznych warunkach technicznych. Ale też jest taki aspekt społeczny - oglądamy to wspólnie, śmiejemy się wspólnie, cieszymy się wspólnie. Nie jest też świętem wyjście z takiej codzienności do miejsca, które jest miejscem magicznym - mówi dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Radosław Śmigulski.
Czytaj także: Koniec Kina Atlantic? Najstarsze kino w Warszawie ma zmienić się... w biurowiec!
Branża filmowa w kryzysie?
W zeszłym roku w polskich kinach sprzedano ponad 60 mln biletów- a z prognoz wynikało, że w 2020 ten wynik miał zostać pobity. Zamiast tego, z powodu pandemii i lockdownu, branża filmowa w Polsce znalazła się w kryzysie.
- Ona była zamknięta od samego początku do właściwe samego końca. Kina były otwierane na samym końcu i w dalszym ciągu są otwarte "na pół gwizdka". Poza tym trudno też było znaleźć pierwszych chętnych, którzy chcieli wydać swoje filmy w sytuacji takiej przejściowej - dodaje Śmigulski.
Kiedy minie kryzys kinematografii?
Sytuacja w kinach ma się poprawić jesienią - już w czwartek 11 września w polskich kinach aż pięć premier.