Krakowski Kredens powraca
Na handlową mapę Polski powróciła uznana przed laty marka, czyli Krakowski Kredens. Firma specjalizuje się w wysokiej jakości wyrobach tradycyjnych. Nowy właściciel postanowił tchnąć życie w nieco już zapomnianą firmę i rozpoczął ekspansję marki na krajowym rynku.
W kwietniu ruszył pierwszy sklep stacjonarny marki, który powstał w centrum handlowym KEN Center na warszawskim Ursynowie. Choć można było mieć wątpliwości, czy klienci zainteresują się dawną marką, pierwszy tydzień działalności sklepu rozwiał te wątpliwości. Jak informują władze Krakowskiego Kredensu w pierwszym tygodniu działalności w punkcie stacjonarnej sprzedaży pojawiło się blisko dwa tysiące klientów. To znaczny sukces.
W ofercie sklepu znajdują się m.in. wyselekcjonowane wędliny, kiełbasy i kabanosy, przetwory mięsne w słoikach, dania gotowe, przetwory owocowe – takie jak konfitury, syropy i owoce do mięs – a także dodatki do dań, w tym grzyby i musztardy. Nie brakuje również szerokiej gamy słodyczy oraz starannie wyselekcjonowanych kaw i herbat.
Istotną część oferty stanowią również zestawy prezentowe, które mają szansę podbić serca klientów jako miłe upominki wręczane nie tylko z okazji świąt, ale również urodzin czy imienin.
Wielki powrót znanej marki
Jednak sam sklep to oczywiście nie wszystko. Już od grudnia 2024 działa nowy sklep internetowy, w którym bez wychodzenia z domu można kupić specjały marki inspirowane mieszczańską kuchnią Krakowa oraz południowo-wschodniej Polski.
Nowa odsłona marki Krakowski Kredens opiera się na trzech kluczowych wartościach: smak, jakość i tradycja. Każdy produkt przechodzi wieloetapowe testy jakościowe, a kluczowe znaczenie mają proste, naturalne składy oraz produkcja w rodzinnych manufakturach – realizowana w krótkich seriach i z wykorzystaniem tradycyjnych metod.
Z kolei tradycja w Krakowskim Kredensie to nie tylko kultywowanie dawnych receptur i metod wytwarzania, ale także dbałość o historię i dziedzictwo. Produkty marki zawierają odniesienia do dawnych czasów poprzez opowiastki produktowe inspirowane historią i legendami, spisane przez znawców kultury galicyjskiej – Mieczysława Czumę i Leszka Mazana.
Koniec warszawskiego Sezamu. To był kultowy sklep na mapie stolicy: