mBank

i

Autor: MAT. PRASOWE

mBank ostrzega swoich klientów. Jedno kliknięcie i pieniądze znikną

2023-02-21 15:56

mBank ostrzega swoich klientów przed oszustami, którzy wysyłają fałszywe maile zawierające złośliwe oprogramowanie. Jedno nierozważne kliknięcie może doprowadzić do utraty wszystkich pieniędzy.

mBank ostrzega swoich klientów przed oszustami, którzy chcą wyciągnąć ręce w stronę ich pieniędzy. Jedno nierozważne kliknięcie może doprowadzić do utraty całych oszczędności. 

- Przestępcy podszywają się pod nas i wysyłają fałszywe wiadomości e-mail. Wiadomość zawiera plik ze złośliwym oprogramowaniem. Jeśli go otworzysz, doprowadzi to do instalacji złośliwego oprogramowania na Twoim komputerze - ostrzega mBank w specjalnym komunikacie skierowanym do swoich klientów.

Czytaj także: Bank Pekao ostrzega! Przez jeden telefon można stracić całe oszczędności

mBank ostrzega przed oszustami

Niestety, oszuści są coraz sprytniejsi i wymyślają wiele nowych sposobów na oszukanie nawet bardzo czujnych klientów. Dlatego właśnie bank angażuje się w ostrzeganie swoich klientów i podpowiada, co zrobić, jeśli przez nieuwagę kliknie się w fałszywego, niebezpiecznego maila.

- Uwaga! Może to skutkować przejęciem przez przestępców kontroli nad Twoim urządzeniem. To też bezpośrednie zagrożenie dla Twoich środków - alarmuje mBank.

Co zrobić w przypadku otworzenia takiego załącznika? mBank podsuwa rozwiązania:

  • Jak najszybciej przeskanuj komputer programem antywirusowym w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania
  • Jeśli możesz, skorzystaj z innego urządzenia i zmień hasło do serwisu transakcyjnego mBanku oraz wszystkich innych kont bankowych, pocztowych i portali społecznościowych,
  • Skontaktuj się z mLinią pod numerem 426 300 800

- Pamiętaj! Jeśli korzystasz ze skrzynki w serwisach gmail, wp, o2, onet i interia, wiadomości od mBanku są oznaczone jako wysłane od zaufanego zweryfikowanego nadawcy - podkreśla mBank w komunikacie. 

Jeśli pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości dotyczące wyglądającej na bankową korespondencji, zawsze można skontaktować się z obsługą klienta swojego banku. Miejmy nadzieję, że to wystarczy by nie stracić swoich pieniędzy.

Czytaj także: PKO BP ostrzega klientów. Można stracić duże pieniądze, wystarczy jedno kliknięcie

Napad na bank w Częstochowie