mBank ostrzega swoich klientów. Jedno kliknięcie i pieniądze znikną

2023-02-21 15:56

mBank ostrzega swoich klientów przed oszustami, którzy wysyłają fałszywe maile zawierające złośliwe oprogramowanie. Jedno nierozważne kliknięcie może doprowadzić do utraty wszystkich pieniędzy.

mBank

i

Autor: MAT. PRASOWE/ Materiały prasowe

mBank ostrzega swoich klientów przed oszustami, którzy chcą wyciągnąć ręce w stronę ich pieniędzy. Jedno nierozważne kliknięcie może doprowadzić do utraty całych oszczędności. 

- Przestępcy podszywają się pod nas i wysyłają fałszywe wiadomości e-mail. Wiadomość zawiera plik ze złośliwym oprogramowaniem. Jeśli go otworzysz, doprowadzi to do instalacji złośliwego oprogramowania na Twoim komputerze - ostrzega mBank w specjalnym komunikacie skierowanym do swoich klientów.

Czytaj także: Bank Pekao ostrzega! Przez jeden telefon można stracić całe oszczędności

mBank ostrzega przed oszustami

Niestety, oszuści są coraz sprytniejsi i wymyślają wiele nowych sposobów na oszukanie nawet bardzo czujnych klientów. Dlatego właśnie bank angażuje się w ostrzeganie swoich klientów i podpowiada, co zrobić, jeśli przez nieuwagę kliknie się w fałszywego, niebezpiecznego maila.

- Uwaga! Może to skutkować przejęciem przez przestępców kontroli nad Twoim urządzeniem. To też bezpośrednie zagrożenie dla Twoich środków - alarmuje mBank.

Co zrobić w przypadku otworzenia takiego załącznika? mBank podsuwa rozwiązania:

  • Jak najszybciej przeskanuj komputer programem antywirusowym w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania
  • Jeśli możesz, skorzystaj z innego urządzenia i zmień hasło do serwisu transakcyjnego mBanku oraz wszystkich innych kont bankowych, pocztowych i portali społecznościowych,
  • Skontaktuj się z mLinią pod numerem 426 300 800

- Pamiętaj! Jeśli korzystasz ze skrzynki w serwisach gmail, wp, o2, onet i interia, wiadomości od mBanku są oznaczone jako wysłane od zaufanego zweryfikowanego nadawcy - podkreśla mBank w komunikacie. 

Jeśli pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości dotyczące wyglądającej na bankową korespondencji, zawsze można skontaktować się z obsługą klienta swojego banku. Miejmy nadzieję, że to wystarczy by nie stracić swoich pieniędzy.

Czytaj także: PKO BP ostrzega klientów. Można stracić duże pieniądze, wystarczy jedno kliknięcie

Napad na bank w Częstochowie