Co ze sklepami Aldi w Polsce?
Z informacji przekazanych przez wiadomoscihandlowe.pl wynika, że strata netto polskiego Aldi w 2024 r. wyniosła ponad 518 mln zł, głównie za sprawą księgowych korekt. Nie oznacza to więc, że sytuacja sieci jest krytyczna - marka niezmiennie stawia na ekspansję i rozwój. Firma zamierza otwierać nad Wisłą kolejne sklepy, co zresztą sygnalizowano już w komunikacie z marca tego roku. Co więcej, w tym roku nowych punktów sieci na mapie kraju ma pojawić się więcej niż rok wcześniej. Wspomniane medium podkreśliło, że "36 nowych lokalizacji jest już w budowie, a ponad 40 znajduje się w fazie projektowania".
Dodatkowo Aldi planuje inwestować w nowe technologie, tak aby najważniejsze procesy mogły przebiegać sprawniej. Dla wygody klientów w sklepach mają pojawić się kasy samoobsługowe, a oferowany asortyment jeszcze lepiej trafiać w gusta kupujących.
Aldi Polska stawia na ekspansję - nowe sklepy i centrum dystrybucyjne
Przypomnijmy, że we wspomnianym komunikacie z marca 2025 r. przedstawiciele Aldi Polska podkreślali, że sieć posiada już nad Wisłą ponad 360 sklepów, a do końca 2025 r. chce ich otworzyć jeszcze 60. Wówczas firma zatrudniała ponad 4,8 tys. pracowników, planując rekrutację kolejnych kilkuset w obszarze sprzedaży i magazynów.
O postępującej ekspansji Aldi w Polsce świadczyć może również budowa nowego centrum dystrybucyjnego firmy w podwarszawskim Emilianowie. Magazyn o powierzchni 43 000 m² ma zostać oddany do użytku w pierwszym kwartale 2026 r. i usprawnić dostawy do sklepów w centralnej oraz północno-wschodniej Polsce. Gdy ruszy centrum, zatrudnienie w obszarze operacyjnym, technicznym, administracyjnym czy logistycznym znajdzie kolejne 150 osób.
Nowa hala sportowa powstaje na Białołęce (wrzesień 2025) - zobacz zdjęcia:

