Mobilny Punkt Obsługi Pasażerów - jakie sprawy możesz tam załatwić?
W mobilnym Punkcie Obsługi Pasażerów możemy załatwić wszystkie sprawy, po które do tej pory musieliśmy się wybrać do jego stacjonarnego odpowiednika, czyli m.in.:
- wyrobić Warszawską Kartę Miejską,
- kupić bilety,
- przekodować bilet,
- doładować kartę miejską,
- "odwiesić" zawieszony na czas pandemii bilet
Czytaj także: Tramwaje nie muszą czekać na zielone światło! Warszawa rozbudowuje zieloną falę
Gdzie znajdują się mobilne Punkty Obsługi Pasażerów?
Zamysł jest taki, by specjalne autobusy znajdowały się w lokalizacjach, w których stacjonarne punkty obsługi nie są dostępne. Jak podkreśla Tomasz Kunert z Zarządu Transportu Miejskiego - to rozwiązanie ma ułatwić pasażerom załatwianie najpilniejszych spraw. Mobilne Punkty Obsługi Pasażerów w najbliższym czasie pojawią się m.in. na pętlach:
- 15-17 czerwca: Metro Kabaty przy K+R i Gocław,
- 18, 19 i 22 czerwca: Stegny i przy Świątyni Opatrzności Bożej,
- 23-25 czerwca: Metro Wilanowska i Tarchomin,
- 26, 29 i 30 czerwca: Bródno-Podgrodzie i Targówek
Taki jest rozkład na czerwiec, ale autobusy będą jeździły do końca wakacji. Harmonogram będzie aktualizowany. Można go znaleźć m.in. na stronie Zarządu Transportu Miejskiego. Mobilne punkty są otwarte w dni powszednie w godzinach 8.30 - 17.00.
Czy to jest bezpieczne?
Jak zapewnia Zarząd Transportu Miejskiego, mobilne Punkty Obsługi Pasażerów są całkowicie bezpieczne.
- Płatności można dokonywać tylko kartą płatniczą, są środki do dezynfekcji rąk, prosimy o używanie rękawiczek, zakładanie maseczek, ale także pracownicy są odpowiednio zabezpieczeni - tłumaczy Tomasz Kunert.
Czytaj także: Wakacyjne remonty w warszawskim metrze: Zmodernizują wejście i zbudują windy