Nowa zajezdnia pomieści ponad 150 tramwajów o długości 33 metrów
- Znajdą się tu stanowiska do sprawdzania, czy wagony są sprawne, lakiernia, myjnie czy tokarka podtorowa. Będziemy zajmowali się też bardziej codziennymi czynnościami: sprzątaniem, uzupełnianiem piasku w mechanizmach hamulcowych czy codziennymi przeglądami – potwierdza rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz. Cały teren ma być wyposażony w rozwiązania ekologiczne i przyjazne mieszkańcom.
- Zastosujemy pompy ciepła i ogniwa słoneczne. Dodatkowo przewidzieliśmy magazynowanie wody w zbiornikach i wykorzystywanie jej do mycia placów, pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zielonych – dodaje Dutkiewicz. W funkcjonowaniu zajezdni z kolei pomagał będzie nowoczesny system informatyczny.
Nowocześnie ma być również na samym etapie budowy
- Realizację zajezdni poprowadzimy z wykorzystaniem technologii BIM: Building Information Modeling. Jest to pierwsza inwestycja w Tramwajach Warszawskich, w której wykorzystamy tę technologię i jedyna tramwajowa w Polsce, która ją wykorzysta. W skrócie polega to na tym, że na etapie robót do trójwymiarowych modeli inżynierowie dodają wszystkie informacje o używanych materiałach, statusach budowanych obiektów, postępie prac, rozliczeniach odbiorów czy wykrytych problemach. Prowadzenie inwestycji odbędzie się przy zastosowaniu cyfrowych trójwymiarowych modeli, które będziemy wypełniać informacjami o wszystkim, co jest związane z budową – wyjaśnia nam rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Ile będzie kosztować nowa zajezdnia?
Koszt budowy całej inwestycji to ponad 300 milionów złotych, a czas realizacji przewidziano na lata 2021-2023. Budowa będzie współfinansowana ze środków unijnych.