Bank PKO BP ostrzega swoich klientów 12.12.2024
PKO Bank Polski informuje swoich klientów o nowym sposobie internetowych wyłudzaczy. Tym razem oszuści postawili na sprawdzoną przez lata metodę z fałszywymi mailami rozsyłanymi do klientów banku. Podszywając się pod instytucję, próbują wyłudzić nasze dane, a w konsekwencji - pieniądze.
Mail od oszustów ma tytuł: „Aktywacja potwierdzenia mobilnego – Działaj teraz, aby kontynuować korzystanie z naszych usług”. Jako jego nadawca oznaczony jest: IPKO <service@ipko[KROPKA]pl>
Bank prezentuje screen przedstawiający tę fałszywą wiadomość:
W treści wiadomości znajduje się link do strony hxxps://login-advance[KROPKA]net/IPKO, która podszywa się pod serwis IPKO. Jest do niej łudząco podobna. Oto jak wygląda witryna przygotowana przez oszustów:
Bank ostrzega, aby nie otwierać linków i załączników, a najlepiej rozpoznawać fałszywe wiadomości na podstawie samego tytułu i nadawcy, nie otwierając ich.
Kliknięcie w link może spowodować utratę kontroli nad swoim kontem i utratę pieniędzy!
Zasady bezpieczeństwa w bankowości elektronicznej
Korzystając z usług bankowości elektronicznej i mobilnej warto pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Przede wszystkim
- maile i SMS-y od banku PKO nigdy nie zawierają linków
- przed zalogowaniem do serwisu banku dokładnie sprawdź adres strony, na której się znajdujesz. Może się okazać, że oszuści podmienili dosłownie jedną literę czy cyfrę w adresie
- uważaj na wyniki wyszukiwania. Linki do fałszywych stron zamieszczane są także w reklamach w wyszukiwarce i wyglądają jak zwykłe wyniki wyszukiwania
W przypadku wątpliwości warto skontaktować się z bezpłatną infolinią banku PKO dostępną pod numerem telefonu 800 302 302.
Likwidowany kiosk Ruchu na stacji metra Natolin: