W najbliższym czasie kolejarze będą kończyć przebudowę torowiska pomiędzy Warszawą Gocławek a Warszawą Wschodnią. Oprócz torów podmiejskich ułożono tam tory dla pociągów dalekobieżnych. Cztery tory między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer (docelowo do samego Otwocka) umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego. Roboty potrwają tu do 9 grudnia.
Otwarcie przystanków kolejowych w Warszawie
Od 10 grudnia, gdy wznowiony zostanie ruch pociągów pomiędzy Warszawą Gocławek a Dworcem Wschodnim, pasażerowie skorzystają także z wyremontowanych stacji Warszawa Wawer, Warszawa Gocławek i Warszawa Olszynka Grochowska i nowego przystanku Warszawa Grochów, który wybudowano tuż na wysokości szpitala przy Szaserów. - Na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Wawer będą kursowały 144 pociągi regionalne. Czas przejazdu z Warszawy Wawer do Warszawy Śródmieście to ok. 19 minut, a z nowego przystanku Warszawa Grochów ok. 12 min. Z końcem roku po zakończeniu kolejnych prac, pociągi dalekobieżne wjadą na nowe tory linii 506 - poinformowali kolejarze.
Zakończenie prac zasadniczych na linii otwockiej zaplanowano do końca 2023 r. Następnie zlikwidowany zostanie peron tymczasowy Warszawa Wawer i stary peron Warszawa Gocławek. W ich miejsce ułożony zostanie nowy tor i zawieszona sieć trakcyjna. Prowadzone będą prace wykończeniowe na nowych przystankach, m.in. związane z budową wiat przystankowych, nawierzchnią peronową oraz dojściami.
Kolejarze zaznaczyli, że w 2024 r. kontynuowane będą prace związane m.in. z uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz wykończeniem i zadaszeniem sześciu przejść podziemnych dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, przy ul. Goździków i ul. Korkowej; przy ul. Edisona i ul Skrzyneckiego (pod wiaduktem ul. Płowieckiej), pomiędzy ulicami IV Poprzeczna a V Poprzeczna, na stacji Warszawa Wawer.
Przejścia pod torami zostaną udostępnione pasażerom w 2024 r. Do zakończenia prac, pasażerowie skorzystają z przejść naziemnych. Ponadto prowadzone będą prace w zakresie układów drogowych i docelowych ciągów komunikacyjnych.
W 2024 r. planowane jest też uruchomienie dodatkowych nowych przejść do rezerwatu Olszynka Grochowska oraz zabudowa nowej kładki na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska.