Nowe lokomotywy dla PKP Intercity
Griffin 200 to najnowocześniejsze lokomotywy, jakie ma PKP Intercity. Nazwa nie jest przypadkowa, lokomotywy wraz ze składami mogą jechać z prędkością do 200 km/h. W sumie PKP Intercity ma mieć 15 takich lokomotyw.
PKP Intercity eksploatuje już 61 lokomotyw z rodziny Griffin (których producentem jest polski Newag), ponadto przewoźnik ma zakontraktowanych 159 lokomotyw w zamówieniu podstawowym, a łącznie z opcją 260 lokomotyw. - W przeciągu dwóch lat cała flota środków trakcyjnych PKP Intercity zostanie wymieniona. Ona jest wymieniana przede wszystkim z myślą o naszych pasażerach. Każda z tych lokomotyw dziennie przejeżdża ponad 1000 km i lokomotywy te są niezawodne - mówił prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. Dzięki nowym lokomotywom poprawić ma się punktualność pociągów.
Na tych trasach pojadą szybkie lokomotywy. Zmiana rozkładu grudzień 2024
Od 15 grudnia, czyli od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, nowe lokomotywy będą prowadziły składy na trasie z Bielska-Białej przez Warszawę do Gdyni. Będą obsługiwały także trasy międzynarodowe: do Berlina, Pragi, Budapesztu i Wiednia.
- Uruchamiamy stałe połączenia pomiędzy Gdynią a stolicą Czech Pragą, od nowego rozkładu jazdy. Sprzedaż biletów ruszy 30 października. Pociągi będą zatrzymywać się nie tylko w największych miastach, ale i mniejszych, jak Gniezno, Kłodzko, Bystrzyca Kłodzka - zapowiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
PKP Intercity
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. Do 2030 roku PKP Intercity planuje uruchamiać blisko dwa razy więcej pociągów i zwiększyć liczbę pasażerów do niemal 90 mln rocznie. Spółka przyjęła strategię "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji", która zakłada inwestycję 27 mld zł w nowoczesny tabor i infrastrukturę.
Zobacz także: Nowe wagony w pociągach PKP Intercity, takimi pociągami w przyszłości będą jeździć Polacy, zdjęcia: