PKO BP

i

Autor: Wikimedia Commons / MOs810

PKO BP pilnie ostrzega. Po jednym telefonie można zostać bez grosza

2023-03-02 20:49

PKO BP wydał komunikat, skierowany bezpośrednio do klientów. Przedstawiciele banku ostrzegają przed nową metodą oszustów, którzy tym razem dzwonią do ofiar, by wprowadzać je w błąd i wyłudzać pieniądze. Jak więc uchronić się przed utratą wszystkich oszczędności oraz pomóc ukrócić podobny proceder?

Oszuści dzwonią do klientów i podszywają się pod pracowników banku. Mogą twierdzić, że ktoś wziął pożyczkę na Twoje dane lub zrobił przelew. Jeśli podasz im dane logowania, kod BLIK lub kod z narzędzia autoryzacyjnego albo zainstalujesz na ich polecenie podejrzane oprogramowanie - stracisz pieniądze - przestrzega PKO BP.

PKO BP ostrzega klientów

Na czym dokładnie polega oszustwo? Wyłudzacze dzwonią do ofiar i twierdzą, że są pracownikami banku. Przekonują, że ze względów bezpieczeństwa potrzebują konkretnych informacji oraz haseł. Jak przekazali przedstawiciele PKO BP, oszuści proszą o "podanie poufnych danych do bankowości elektronicznej, w tym np. kodu BLIK" lub o "pobranie ze sklepu Google Play i zainstalowanie na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer QuickSupport, AnyDesk".

Ostatecznie, poprzez podobne oszustwo telefoniczne lub SMS-owe, wyłudzacze zyskują dostęp do danych, które umożliwiają im wykradzenie pieniędzy z konta nieświadomej tego ofiary. 

Czytaj również: Jakie studia wybrać, żeby dużo zarabiać? Sprawdźcie, jakie są najbardziej opłacalne kierunki studiów

Jak uchronić się przed kradzieżą pieniędzy?

Przedstawiciele PKO BP podali listę najważniejszych zasad bezpieczeństwa, z którą powinni zapoznać się klienci. Podajemy ją poniżej:

  • "PKO Bank Polski nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu;
  • Pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego);
  • Pracownik banku nie prosi o wypłatę pieniędzy ani wpłatę ich na inne konto. W tym celu nie podawaj kodów BLIK obcym oraz nie korzystaj z ich kodów;
  • Nie wyrażaj zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł;
  • Nie wyłączaj producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na Twoim urządzeniu;
  • Nie wykonuj działań, o które prosi nieznany Ci nadawca w SMS-ie/wiadomości email, itp.: nie klikaj w linki, nie podawaj danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty".

W podejrzanych sytuacjach warto każdorazowo kontaktować się z infolinią PKO BP pod numerami 800 302 302 lub +48 81 535 60 60. - Jeśli odbierzesz telefon od osoby podającej się za pracownika innej instytucji, np. KNF, Prokuratury, Policji czy BIK, skontaktuj się telefonicznie z instytucją na numer telefonu, który jest opublikowany na jej stronie internetowej - dodano.

Zobacz zdjęcia z otwarcia Kliniki Budzik dla dorosłych:

Pieniądze to nie wszystko - Grzegorz Puda