"Dobra wiadomość! Trasa Łazienkowska przy Agrykoli jest już gotowa! Tak, jak zapowiadałem - otwieramy ją kilka miesięcy przed terminem. Dziś oddajemy do ruchu drugi z nowo wybudowanych wiaduktów. Pierwsi kierowcy pojadą nim już od godz. 22.00" - napisał na Facebooku prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
Kierowcy pojadą nowym wiaduktem Trasy Łazienkowskiej od wtorku
Jak poinformował Stołeczny Zarząd Rozbudowy miasta odpowiedzialny za inwestycję, nadzór budowlany wydał już pozwolenie na użytkowanie nowego wiaduktu, dzięki czemu od wtorku pojadą nim kierowcy. Będą oni mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu w stronę Pragi-Południe - dwa dla kierowców indywidualnych i buspas.
"Przełączenie ruchu w stronę Pragi-Południe na nowy wiadukt umożliwi przystąpienie do zmiany oznakowania na wiadukcie północnym. Przez najbliższe dni zachowane tam będą dwa pasy w stronę centrum (w tym buspas). Usuwanie starego i nanoszenie nowego oznakowania obejmie także m.in. rejon dojazdów do wiaduktów oraz ronda Jazdy Polskiej. Za kilka dni, po wprowadzeniu zmian w oznakowaniu, na obydwu nowych wiaduktach będą już dostępne trzy pasy ruchu w każdym kierunku (w tym buspas), a przystanek autobusowy w rejonie ronda Jazdy Polskiej wróci na swoje dawne miejsce, czyli z poziomu jezdni Trasy Łazienkowskiej na poziom ronda" - informuje Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta.
Od wtorku otwarty zostanie również przystanek autobusowy Rozbrat 01. Zatrzymywać się na nim będą autobusy linii 138, 143, 151, 182, 187, 188, 411, 502, 514, 520, 523, 525. Linia nocna N25 będzie korzystała z nowego przystanku już w nocy z 31 października na 1 listopada. Autobusy linii przyspieszonych 411, 502, 514, 520, 523 i 525 nie będą się już zatrzymywały „na żądanie” na przystanku Torwar 01, czyli tym na wiadukcie trasy nad Wisłostradą.
Południowy wiadukt Trasy Łazienkowskiej otwarty cztery miesiące przed terminem
Początkowo termin realizacji inwestycji wyznaczono w marcu 2024 roku, choć Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta informował już we wrześniu, że inwestycja zostanie zakończona wcześniej.
Nowe wiadukty Trasy Łazienkowskiej mają ok. 400 m długości. Zastąpią one stare obiekty, które powstały wraz z pozostałą częścią Trasy Łazienkowskiej i były użytkowane od 1974 r. Ze względu na pogarszający się stan techniczny konieczna była ich modernizacja.
Stare wiadukty zostały rozebrane, a następnie odbudowane zgodnie z obowiązującymi, wyższymi standardami w zakresie dostępności i wytrzymałości obiektów. Ruch na Trasie Łazienkowskiej był zachowany przez cały czas trwania inwestycji.
Na nowych wiaduktach pojawił się nowy asfalt, energooszczędne, ledowe oświetlenie, ciągi pieszo-rowerowe a także pochylnie poprawiające dostępność dla osób z ograniczeniami ruchowymi.
Tak wyglądała budowa nowego wiaduktu Trasy Łazienkowskiej