Most Marii Skłodowskiej-Curie

i

Autor: Emptywords / Wikipedia, Creative Commons

Inwestycje

Przedłużenie trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie coraz bliżej. Na północy Warszawy powstanie nowa droga

2025-05-14 12:27

Nadchodzą nowe rozwiązania drogowe w Warszawie, które mają usprawnić przejazd przez miasto - w tym zwłaszcza tranzyt. Most Marii Skłodowskiej-Curie zyska połączenie z nową trasą S7 z Łomianek i nowym węzłem na trasie S8 - Warszawa Północ.

Już wkrótce przedłużenie trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie

Drogowcy zapowiadają duże prace w kilku dzielnicach Warszawy. Chodzi o przedłużenie trasy biegnącej przez most im. Marii Skłodowskiej-Curie. Wybrano właśnie wariant, który połączy tę drogę z planowaną ekspresówką. Dzięki temu łatwiej będzie dostać się do krajowej S8.

Nowa trasa połączy istniejący obecnie w pobliżu końcowej stacji metra na Bielanach węzeł Młociny z nową trasą S7.

- Przewidujemy, że powstaną dwie jezdnie, obustronne drogi rowerowe i obustronne chodniki - powiedziała Radiu Eska Agata Choińska-Ostrowska ze Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.

Będzie to odcinek, który połączy most Marii Skłodowskiej-Curie z nową trasą S7 z Łomianek i nowym węzłem na trasie S8 - Warszawa Północ. Tu przygotowywania do inwestycji również trwają.

- Przygotowywana jest dokumentacja projektowa na potrzeby uzyskania decyzji ZRID. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację robót budowlanych - przekazała Esce Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowej i Autostrad.

Według wstępnych planów kierowcy będą mogli pojechać całą nową trasą w 2032 roku. Jak ustalił portal tvn24.pl szacunkowy, przewidywany koszt budowy drogi w wybranym wariancie wyniesie około 440 mln zł.

Trasa Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie

Trasa Mostu Marii Skłodowskiej-Curie to budowany odcinek drogi, którego integralną część stanowi oddany do użytku w 2012 roku most Marii Skłodowskiej-Curie (zwany też Mostem Północnym). Biegnie z Białołęki na Bielany, ale wedle ogłoszonych właśnie planów ma zostać znacząco przedłużona aż do drogi krajowej S8. Część planowanej trasy ma przebiegać w tunelach pod Bielanami i pod Bemowem (oba o długości około kilometra).

Pierwszy tramwaj pojechał na Stegny - historyczny moment w Warszawie:

Kolejkowo Warszawa, czyli miniaturowa stolica Polski w pigułce