Nowe rondo rowerowe w Warszawie. Było związane ze szczególną inwestycją
Przebudowa skrzyżowania w tej części Warszawy kosztowała łącznie blisko 28 milionów złotych. Poza powstaniem ronda dla rowerów, finalnie udało się rozszerzyć jezdnie od strony ul. Vogla z jednego pasa do trzech. Identyczne rozwiązanie spotkało ul. Branickiego. Z kolei jezdnię ul. Przyczółkowej rozszerzono do pięciu pasów w stronę centrum miasta.
Jak poinformował w mediach społecznościowych Ludwik Rakowski, burmistrz Dzielnicy Wilanów i przewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego, dzielnica oczekuje jeszcze na rozstrzygnięcie przez urząd wojewódzki odwołań od zezwolenia na realizację inwestycji drogowej polegającej na rozbudowie Vogla pomiędzy Przyczółkową a Kostki Potockiego.
Oprócz tego, dzielnica jest w trakcie projektowania poszerzenia chodnika na ul. Vogla od Przyczółkowej do Europejskiej oraz docelowego odwodnienia skrzyżowania Vogla z Europejską. W najbliższym czasie również wykonawca rozpocznie montaż nowego oświetlenia na ul. Branickiego i Przyczółkowej.
Ronda rowerowe w Warszawie. Pierwsze powstało na Polu Mokotowskim
Innowacyjne rozwiązanie zastosowane w miasteczku Wilanów nie jest pierwszym, które znajduje się w Warszawie. Podobne rondo wybudowano kilka lat wcześniej na Polu Mokotowskim. Zadaniem takich skrzyżowań o ruchu okrężnym jest usprawnienie przemieszczania się rowerzystów i wyeliminowanie ryzyka kolizji.
Zobacz poniżej zdjęcia nowego Centrum Edukacji Ekologicznej w Warszawie: