Wiadukt w Rembertowie to również inwestycja na miarę potrzeb mieszkańców. Jego budowa pomoże usprawnić ruch w dzielnicy, umożliwi przejazd nad ul. Chłopickiego oraz Strażacką, jak i linią kolejową nr 2: Warszawa Zachodnia-Terespol. W przetargu oferty zgłosiło 10 firm. Wybrany wykonawca będzie miał 20 miesięcy na wykonanie prac.
Inwestycja staje się faktem. Już niedługo pierwsze wbicie łopaty
O potrzebie wybudowania wiaduktu nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz linią kolejową prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski rozmawiał już w styczniu br. – podczas spotkania z mieszkańcami Rembertowa.
Kolejnym etapem były negocjacje pomiędzy Stołecznym Zarządem Rozbudowy Miasta a PKP PLK SA. W maju SZRM – wspólnie z przewoźnikiem kolejowym – ogłosili przetarg na wybór wykonawcy prac budowlanych wiaduktu. W przetargu złożono 10 ofert – w przedziale od 68,5 do 87,2 mln zł.
Wybór wykonawcy nastąpi po sprawdzeniu otrzymanych ofert. Inwestycja ma być zrealizowana w ciągu 20 miesięcy od podpisania umowy z wybranym w przetargu wykonawcą. Kosztami prac podzielą się – po równo – SZRM i PKP PLK SA. Zadanie będzie prowadzone w koordynacji przez miejską jednostkę i spółkę kolejową.
Wiadukt w Rembertowie. Jakie korzyści płyną z inwestycji?
Wiadukt w ciągu ul. Chełmżyńskiej usprawni ruch w dzielnicy – skróci czas przejazdu przez tory i pozwoli zwiększyć przepustowość linii kolejowej oraz podniesie bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg oraz pasażerów kolei.
Na wiadukcie znajdzie się jedna jezdnia zapewniająca po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po jej wschodniej stronie powstaną chodnik i ścieżka rowerowa, a od strony zachodniej chodnik. Przy wiadukcie wybudowane będą pochylnie i schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na dojeździe po stronie północnej pojawi się zatoka autobusowa z przystankiem.
Wiadukt będzie częścią nowej drogi, która znajdzie się między skrzyżowaniem ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej a rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską po stronie północnej. Droga przebiegnie na zachód od istniejącego przejazdu kolejowego i będzie miała długość ok. 700 m, z czego ok. 140 m to długość wiaduktu. Po wybudowaniu wiaduktu istniejący przejazd w poziomie szyn zostanie zlikwidowany.
Zobacz poniżej zdjęcia nowego Centrum Edukacji Ekologicznej w Warszawie: