Na część formalną oraz budowę zaplanowano 20 miesięcy od momentu podpisania umowy. Prace będą się więc toczyć w latach 2024-25 i pochłoną 31,8 mln zł.
Budowa trasy rowerowej na ul. Andersa. To element większego projektu
Inwestycja to kolejny etap rowerowego "kręgosłupa" centrum miasta. Od razu po oddaniu najnowszego odcinka drogi rowerowej na ul. Marszałkowskiej wraz z pl. Bankowym został przedstawiony szczegółowy plan dalszej rozbudowy tej trasy.
- Podpisana właśnie umowa dotyczy ul. Andersa na odcinku od rejonu Dworca Gdańskiego do skrzyżowania z ul. Nowolipki. Równolegle trwa projektowanie II etapu, czyli od ul. Nowolipki, przez rejon stacji metra Ratusz-Arsenał, aż do połączenia z pl. Bankowym. W tym samym czasie powstaje również koncepcja ciągu dalszego, wzdłuż ul. Mickiewicza wraz z pl. Wilsona. Łącznie to aż trzy kilometry międzydzielnicowej trasy prowadzącej wprost do Śródmieścia - wyjaśnił ratusz.
Nowa trasa rowerowa w Warszawie. Rusza pierwszy etap prac
Pierwszy etap będzie polegał na budowie asfaltowej dwukierunkowej trasy rowerowej na odcinku 1,2 kilometra. Po drodze połączy się ze wszystkimi odcinkami w okolicy, czyli: drogą rowerową na wiadukcie nad torami kolejowymi, pasami rowerowymi na ul. Dawidowskiego, pasami rowerowymi na ul. Bonifraterskiej i Międzyparkowej oraz drogami dla rowerów na ul. Anielewicza, Świętojerskiej i Nowolipki.
Realizacja zadania wymaga przebudowy wszystkich skrzyżowań z przestarzałą sygnalizacją świetlną.
- Po zakończeniu wszystkich wspomnianych etapów ciągły korytarz rowerowy biegnący ulicami Mickiewicza - Andersa - Marszałkowska - Waryńskiego będzie liczył blisko osiem kilometrów. Jednocześnie Zarząd Dróg Miejskich chce pracować nad poprawą jakości już istniejących tras poprzez przebudowę i rozbudowę infrastruktury rowerowej wzdłuż różnych odcinków ul. Marszałkowskiej - przekazali urzędnicy.