Tramwaj na Rakowieckiej - ruszyła budowa
Rozpoczął się już pierwszy etap prac na Rakowieckiej, a w związku z czym połowa ulicy została zamknięta. Objazd prowadzi ul. Stefana Batorego, al. Niepodległości i ul. Madalińskiego. W ten sposób kierowcy będą jeździli do końca wakacji.
Remont Rakowieckiej może być przyczyną pewnych utrudnień kierowców, jednak przebudowa nie powinna sprawiać większych problemów komunikacyjnych.
Remont Rakowieckiej. Jak będzie wyglądała ulica po zakończeniu prac?
Tramwaj na Rakowieckiej umożliwi dojazd do stacji metra Pole Mokotowskie i połączy Puławską z al. Niepodległości. Torowisko na ul. Rakowieckiej wróci w miejsce, w którym tramwaj jeździł w latach 1927-1967. Tory pobiegną po północnej stronie ulicy. Będą tu cztery perony. Obok będzie dwukierunkowa jezdnia o szerokości około sześciu metrów. Po zakończeniu inwestycji ulica będzie przypominała odcinek między al. Niepodległości a Wołoską.
Prace na skrzyżowaniu al. Niepodległości i Rakowieckiej wykonawca planuje na przełomie trzeciego i czwartego kwartału tego roku. Nie będą się one wiązały z ograniczeniem ruchu tramwajowego, co jest planowane dopiero w drugim kwartale 2025 r. Wtedy tramwajarze wyremontują też tory wzdłuż al. Niepodległości, w tym przejazdy na skrzyżowaniu z Trasą Łazienkowską.
Jakie zmiany czekają ulicę Rakowiecką?
Ulica przede wszystkim nabierze kameralnego charakteru. Na Rakowieckiej będą zielone tory z rozchodnikiem, a ich długość wyniesie około 500 metrów. Posadzonych zostanie 39 dużych drzew. Oprócz nich przybędzie 900 krzewów i ponad 3 tys. bylin, traw oraz kwiatów cebulowych.