Script Fiesta to jedyny w naszym kraju festiwal filmowy, który swoją uwagę skupia na scenariuszach. W tym roku – pomiędzy 30 marca a 2 kwietnia 2023 r. – Warszawska Szkoła Filmowa zorganizuje go już po raz jedenasty. Jak zawsze, w jego ramach przeprowadzone zostaną dwa konkursy – konkurs główny oraz konkurs na koncepcję serialu telewizyjnego lub internetowego. Przyjmowanie zgłoszeń do pierwszego z nich zostało już zakończone, natomiast wciąż można zgłaszać się do drugiego.
Aby to zrobić, do 31 stycznia należy przesłać jednostronicowy synopsis serialu. Spośród nadesłanych zgłoszeń wybranych zostanie maksymalnie dziesięć, które przejdą do drugiego – finałowego etapu. Ci, którzy się do niego zakwalifikują, zostaną poinformowani o tym do 15 lutego i poproszeni o przesłanie scenariusza pilotażowego odcinka serialu będącego rozwinięciem wcześniej przygotowanego synopsisu.
W jury konkursu zasiadają: reżyserka – i scenarzystka („Mój Nikifor”, „Plac Zbawiciela”, „Papusza) - Joanna Kos-Krauze, krytyk filmowy, konsultant scenariuszowy i scenarzysta („Wszystkie nasze strachy”, „The Office PL”) – Michał Oleszczyk, a także scenarzysta („Prawo Agaty”, „Wataha”, „Odwilż”) – Piotr Szymanek.
Dla finalistów, w trakcie festiwalu Script Fiesta, zorganizowane zostaną warsztaty w Warszawskiej Szkole Filmowej. Zwycięzca otrzyma nagrodę w wysokości 20 tys. zł. Przewidziane zostały również cenne nagrody specjalne.
Script Fiesta jest festiwalem, na którym dopingujemy nowe, udane projekty, stąd nagroda główna w konkursie w wysokości aż 20 tys. zł. Zależy nam jednak na tym, żeby scenarzystom, zwłaszcza tym na początku swojej drogi, pomagać rozwijać narzędzia, z pomocą których mogą tworzyć jeszcze lepsze historie. Dlatego jestem bardzo dumny, że w tym roku w puli nagród znalazły się te, które pozwolą im podszlifować umiejętności – przyznaje Artur Zaborski, dyrektor artystyczny festiwalu.
Wśród nagród specjalnych dla finalistów konkursu na koncepcję serialu telewizyjnego lub internetowych znalazły się:
20 tys. zł od Audioteki dla najlepszego serialu audio,jednorazowe konsultacje developmentowe prowadzone przez związane z Atelier Scenariuszowym wspieranym przez CANAL+ – Annę Bielak i Joannę Szymańską, pięć Profili Premium na platformie dla profesjonalnych filmowców Crew United.
Audioteka to dziś najważniejsza platforma dla historii audio, które w Polsce stają się coraz popularniejsze, więc tym chętniej zachęcamy naszych scenarzystów do rozwijania się w ich kierunku, w czym, mam nadzieję, pomoże nagroda od Audioteki. Atelier Scenariuszowe wspierane przez CANAL+ to marka sama w sobie, która od lat pomaga twórcom rozwijać ich projekty. Cieszę się, że skorzysta z tego finalista Script Fiesty. A Crew United pokazuje, że myśląc o pracy polskich filmowców, nie musimy skupiać się na Polsce, o czym przekona się aż piątka naszych finalistów, którzy dostaną dostęp do profilu premium pozwalającego im rozwijać kontakty z zagranicą – wyjaśnia Artur Zaborski.
Więcej informacji na temat festiwalu Script Fiesta można znaleźć na stronie internetowej www.scriptfiesta.pl.