Veturilo powraca. Jak wyglądają i jakie są nowe warszawskie rowery miejskie?
- Wszystkie rowery są fabrycznie nowe. Poprzednie były w obiegu aż od 2016 roku. Średnio każdy pojazd był wypożyczany tysiące razy i pokonał dziesiątki tysięcy kilometrów. Stare jednoślady stanowią własność operatora i obecnie znajdują się w jego magazynie, gdzie sprawdzane są możliwości ich jak najlepszego recyclingu - przekazali przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich, opisując przeprowadzone zmiany.
Warto zaznaczyć, że nowe rowery są bardzo podobne do poprzednich, więc trudno ich będzie nie zauważyć. Co ważne, są jednak o pięć kilogramów lżejsze. To ważna informacja dla tych, którzy dotąd narzekali na wagę udostępnionych pojazdów.
Czym jeszcze charakteryzują się rowery? - W przedni bagażnik wbudowany jest panel słoneczny, który stanowi dodatkowe źródło zasilania dla modułu GPS. Taki odbiornik wbudowany jest w każdą ramę – stanowi podstawę określania lokalizacji roweru przy wypożyczeniu i zwrocie, zwiększa też jego bezpieczeństwo - przekazali pracownicy ZDM.
Czytaj również: Startuje nowy sezon Veturilo 2023. Koniec elektrozamków, wiele ważnych zmian
Warto zaznaczyć, że użytkownicy mają do wyboru tradycyjne rowery miejskie, tandemy oraz rowery ze wspomaganiem elektrycznym. Pojazdy nie mają już również elektrozamków. Zamiast nich, każdy rower ma indywidualne zapięcie wbudowane w tylne koło.
Ile jest rowerów Veturilo w Warszawie?
W Warszawie rozmieszczono łącznie 3030 rowerów, w tym 300 ze wspomaganiem elektrycznym i 30 tandemów. Znajdują się one w 300 specjalnych stacjach.
Zobaczcie w naszej galerii, jak wyglądają nowe rowery Veturilo: