biletomat

i

Autor: UM Warszawa

Z Warszawy

W Punktach Obsługi Pasażerów ustawią się kolejki. Wiemy, co załatwisz przez Internet

2023-08-31 15:35

Rozpoczyna się nowy rok szkolny, a wraz z nim w komunikacji miejskiej zrobi się naprawdę tłoczno. Od piątku, 1 września stacjonarne Punkty Obsługi Pasażerów będą więc działały dłużej. Ratusz przypomina, że wiele kwestii związanych z biletami najłatwiej jest załatwić bez wychodzenia z domu.

Punkty Obsługi Pasażerów - godziny otwarcia

Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez urzędników, od 1 września Punkty Obsługi Pasażerów będą czynne od poniedziałku do piątku w godz. 7:00-20:00. Można je znaleźć w następujących lokalizacjach:

  • Dworzec Centralny,
  • Dworzec Zachodni,
  • Grochowska 316/320,
  • Przy stacjach metra: Młociny, Dworzec Gdański, Ratusz Arsenał, Centrum, Politechnika, Służew, Imielin, Bemowo, Księcia Janusza, Rondo ONZ, Dworzec Wileński, Kondratowicza.

Poza tym warto zaznaczyć, że POP CH Blue City będzie czynny od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe w godzinach 10:00-20:00. W soboty dostępne będą również POP Metro Centrum i Metro Dworzec Wileński, otwarte od 8:00 do 15:00.

- Do dyspozycji jest też ponad trzy tysiące biletomatów – stacjonarnych i mobilnych, czyli umieszczonych w autobusach, tramwajach i pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej. Można w nich kupić bilety kartonikowe oraz długookresowe (30- i 90-dniowe), także Bilety warszawiaka/warszawianki i Bilety Metropolitalne - przekazano.

Bilety przez Internet

Urzędnicy podkreślili również, że wiele potrzebnych kroków można poczynić drogą internetową. Nie trzeba odwiedzać jednego z punktów, aby np. kupić bilet długookresowy, zawiesić go, czy też złożyć wniosek o abonament mieszkańca SPPN. W tym celu wystarczy skorzystać z e-POP, aplikacji mobiWAWA, platformy MojaWARSZAWA lub specjalnej strony Zarządu Dróg Miejskich.

Co dokładnie można załatwić przez e-POP? Ratusz wymienił kwestie związane z:

  • wydaniem Spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej (kartę można otrzymać pocztą), uprawnieniem Karty warszawiaka/warszawianki,
  • wydaniem Karty Ucznia (kartę można otrzymać pocztą),
  • złożeniem reklamacji spowodowanej brakiem biletu, awarią biletomatu w pojeździe, brakiem karty miejskiej lub innego nośnika, brakiem dokumentu potwierdzającego bezpłatne lub ulgowe przejazdy,
  • zadłużeniem, wezwaniem do zapłaty wystawionym podczas kontroli biletowej, wezwaniem przedsądowym lub egzekucyjnym, zwrotem środków pieniężnych, potwierdzeniem spłaty zadłużenia, rozłożeniem zadłużenia na raty,
  • zgłoszeniem dotyczącym upadłości konsumenckiej.

Z pośrednictwem aplikacji mobiWAWA warszawiacy mogą kupić bilety długookresowe, w tym Bilet warszawiaka/warszawianki. Mogą go również odwiesić, zawiesić lub przedłużyć. Platforma MojaWARSZAWA służy natomiast do obsługi miejskich usług online - można za jej pośrednictwem wnioskować o wydanie Spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej, która jest następnie wysyłana pocztą.

Wniosek o abonament mieszkańca SPPN

Wniosek o abonament mieszkańca Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego można natomiast złożyć przez stronę abonamentzdomu.zdm.waw.pl. - Wystarczy zarejestrować się na stronie i złożyć zamówienie na interesujący abonament. Po zweryfikowaniu dokumentów otrzymuje się link do płatności - po potwierdzeniu transakcji abonament zostanie aktywowany i wysłany na adres mailowy podany w formularzu - wyjaśnili urzędnicy.

Dawid Podsiadło na PGE Narodowym w Warszawie - zobacz zdjęcia:

Czterolatek zginął ciągnięty przez tramwaj. Rok od tragedii mieszkańcy wciąż pamiętają