Na start peron numer 6
Pierwsi pasażerowie z nowego peronu numer 6 odjadą jeszcze w tym roku. Również w grudniu ma być gotowa kładka nad peronami. - Będzie można od ulicy Tunelowej wejść na kładkę i przejść do peronu 6 - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. Na tym peronie są już montowane gabloty, ławki i tablice informacyjne. Nieco później oddane do użytku zostaną perony 7 i 8. Najdłużej trzeba będzie czekać na otwarcie po przebudowie budynku dworca od strony Tunelowej - wykonawcy planują to zrobić na sam koniec inwestycji.
Co z tunelem dla tramwajów?
Robotnicy są na etapie prac przy poziomie -2, gdzie będzie torowisko tramwajowe i przystanek. Jednak samo jego funkcjonowanie ma już zapewnić miasto, które odpowiada za ruch tramwajowy. - My budujemy tunel. To od miasta zależy, kiedy wybuduje sieć tramwajową z przystankami i dostępnością. To już będzie inwestycja miejska - kwituje Ireneusz Merchel.
Energia ze słońca
Do zasilania przebudowanej stacji Warszawa Zachodnia wykorzystywana będzie energia słoneczna. Na dachu na powierzchni 12 tysięcy mkw umieszczone zostaną panele fotowoltaiczne, które zapewnią 1/3 rocznego zasilania urządzeń na dworcu i ograniczą emisję dwutlenku węgla. Wnętrze zostanie wypełnione naturalnym światłem dzięki świetlikom dachowym. W obszarze stacji zaplanowano też zielone przestrzenie z krzewami.
Warszawa Zachodnia należy do tzw. wielkiej piątki stacji kolejowych w Polsce. Przez przebudową każdego dnia przejeżdżało tędy nawet 1200 pociągów. W czasie remontu jest ich ok. 700.
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!