Będą nowe tory!
Głównym założeniem inwestycji jest rozbudowa torowiska na trasie Warszawa Wschodnia – Mińsk Mazowiecki - Siedlce. Czterotorowa linia pozwoli na rozdzielenie ruchu dalekobieżnego, towarowego i lokalnego. Dzięki temu zwiększy się przepustowość, a co za tym idzie, będzie można liczyć na więcej kursów pociągów kolei aglomeracyjnej.
- Możliwość w takcie kilkuminutowym ruchu kolei aglomeracyjnej. Zdecydowanie zwiększenie ilości przystanków. W ruchu dalekobieżnym przystanki budowane są co 5-10 kilometrów. W ruchu aglomeracyjnym na pewno przystanki będą budowane znacznie częściej, więc ta dostępność będzie znacznie większa – wyjaśnia Ireneusz Merchel prezes Zarządu Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
W doborze lokalizacji przystanków mają pomóc konsultacje społeczne, dzięki czemu mieszkańcy też będą mogli wyrazić swoje zdanie.
Czytaj także: Ten mural pochłania zanieczyszczenia! Jak to możliwe? Gdzie powstał?
Samo studium wykonalności to zbiór analiz i założeń projektowych, które w przyszłości pozwolą na zdobycie funduszy unijnych, wykonanie projektu budowy i samą budowę. Wykonawcy studium przeanalizują między innymi możliwość budowy skrzyżowań wielopoziomowych i przejść pod torami, by zwiększyć poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.
Wykonawca ma dwa lata na wywiązanie się z zadania. Jak szacuje prezes PKP PLK sama budowa nowych torów powinna ruszyć w latach 2024-2025.
Polecany artykuł: