Kolejne loty do Włoch odwołane

i

Autor: pixabay.com, zdjęcie ilustracyjne

Wszystkie loty z Warszawy do Włoch odwołane z powodu koronawirusa. Co z biletami?

2020-03-09 16:38

Kolejne linie lotnicze zawieszają loty do Włoch. Z Warszawy nie polecimy także do Chin. To w związku z epidemią koronawirusa, która rozprzestrzeniła się na niemal całą Europę. 4 marca Ministerstwo Zdrowia poinformowało o pierwszym przypadku koronawirusa w Polsce. 8 marca dowiedzieliśmy się o pierwszym zarażonym w Warszawie.

LOT, Wizz Air, a teraz także Ryanair. - Od wtorku 10 marca od północy do środy 8 kwietnia do północy Ryanair zawiesi wszystkie loty krajowe z/do Mediolanu Bergamo, Mediolanu Malpensa, Wenecji, Parmy, Rimini oraz Treviso - podał przewoźnik. Ryanair zredukuje też liczbę lotów międzynarodowych z i do tych miast.

- LOT zawiesza do 12 marca włącznie wszystkie rejsy do Włoch. Osoby posiadające bilety na te połączenia zostaną o tym fakcie poinformowane - mówi rzecznik prasowy LOT Michał Czernicki. - Wszystkie osoby, które do tej pory zakupiły lub zakupią do 31 marca br. bilety polskiego przewoźnika na podróże od 6 marca do 24 kwietnia 2020 r. mają teraz możliwość dokonania bezpłatnej zmiany daty podróży na loty do 31 grudnia 2020 r. z zachowaniem klasy rezerwacyjnej. Zapewniamy, iż stale monitorujemy sytuację i na bieżąco dostosowujemy do niej naszą ofertę. Dziękujemy za okazywane nam zaufanie i zapewniamy, iż dokładamy wszelkich starań, aby nasi pasażerowie mieli dostęp do bezpiecznych i jak najbardziej dogodnych rozwiązań. Zmiany rezerwacji można dokonać poprzez LOT Contact Center, a także za pośrednictwem wiadomości na Facebook-u (Messenger) - przekazał.

Podobną decyzje podjęły linie Wizz Air. Do 3 kwietnia zawieszono połączenia do Mediolanu, Treviso oraz Bergamo ze względu na zamknięcie regionu północnych Włoch w celu opanowania epidemii koronawirusa. Wizz Air z polskich lotnisk - w Warszawie, Gdańsku i Katowicach - lata jedynie do Bergamo. Rezerwacje na tych kierunkach zostaną automatycznie zmienione na połączenie na innej trasie w możliwie najbliższym terminie, o czym pasażerowie będą automatycznie informowani. Klienci, którzy dokonali rezerwacji bezpośrednio na stronie wizzair.com lub za pośrednictwem aplikacji, otrzymają powiadomienie pocztą elektroniczną, w którym zaoferowana zostanie im bezpłatna zmiana rezerwacji, pełny zwrot kosztów lub zwrot 120 proc. pierwotnej wartości rezerwacji na konto Wizz Air.

Czy masz koronawirusa? Sprawdź swoje objawy!

Pytanie 1 z 9
Czy przebywałeś w ciągu ostatnich dwóch tygodni za granicą?
Andrzej Duda pierwszy raz o koronawirusie w Polsce