zakupy

Żabka największą siecią pizzerii w Europie! Ale królem przekąsek jest hot dog

2025-06-11 10:30

Wszystkie sklepy Żabka mają już nowoczesne piece gastronomiczne – ostatni z nich uruchomiono właśnie w sklepie przy ul. Ordona 7B w Warszawie. Pierwsze piece gastronomiczne w Żabce pojawiły się w czerwcu 2022 r. w sklepach w Mikołajkach i Żukowie. Dziś oferta Żabka Menu jest bardzo szeroka – liczy kilkadziesiąt pozycji. Wprowadzenie do oferty pizzy w stylu neapolitańskim uczyniło z Żabki największą sieć pizzerii w Europie. Od razu stała się ona hitem – rekordowy dzień przyniósł sprzedaż aż 75 tysięcy pizz. Królem przekąsek w Żabce jest hot dog – w 2024 roku sprzedano ich aż 85 milionów sztuk.

Ponad 11 600 sklepów Żabka w całej Polsce zostało wyposażonych w nowoczesne piece gastronomiczne. To oznacza, że dania typu street food – od pizzy w stylu neapolitańskim po chrupiące panini i frytki – są teraz dostępne w każdej placówce sieci. Zwieńczenie jednej z największych tego typu inwestycji w Europie miało miejsce w sklepie przy ul. Ordona 7B w Warszawie, gdzie uruchomiono ostatni piec.

Street food dostępny w każdej Żabce

Rewolucja gastronomiczna, którą rozpoczęliśmy w 2022 roku, by uczynić street food dostępnym dla każdego, ma właśnie swój symboliczny finał. To kolejny ważny krok w realizacji naszej strategii, by być jeszcze bliżej klientów i lepiej odpowiadać na ich codzienne potrzeby. Z myślą o ich wygodzie nieustannie rozwijamy ofertę gastronomiczną dostępną w sklepach, wprowadzając nowatorskie rozwiązania – jak choćby zakończony dziś proces wyposażania placówek w nowoczesne piece gastronomiczne czy poszerzanie Żabka Menu o nowe propozycje w sprawdzonej jakości i przystępnej cenie – mówi Adam Manikowski, CEO Żabka Polska.

Proces modernizacji rozpoczął się od testowych instalacji urządzeń w wybranych sklepach – pierwsze piece pojawiły się w czerwcu 2022 r. w Mikołajkach i Żukowie. Początkowo w ofercie znalazły się m.in. frytki, nuggetsy i churrosy. Z czasem Żabka Menu wzbogaciło się o kolejne pozycje, które zdobyły popularność wśród klientów – jak ChrupBox, zapiekanka czy Grillbox. Dziś oferta gastronomiczna sieci liczy kilkadziesiąt pozycji, a Żabka stała się największą siecią pizzerii w Europie. W rekordowym dniu sprzedano aż 75 tysięcy pizz.

Wyposażenie sklepów w nowoczesne piece to nie jedyna zmiana. W wielu punktach, jak choćby w poznańskiej Avenidzie czy przy ul. Moliera w Warszawie, powstały rozbudowane strefy gastronomiczne z miejscami do siedzenia, samoobsługą i ofertą śniadaniową. Produkty z Żabka Menu można szybko podgrzać w funkcjonalnej strefie z urządzeniami błyskawicznie nagrzewającymi dania, a dzięki witrynie grzewczej gotowe potrawy pozostają ciepłe nawet przez kilkadziesiąt minut, podkreślono w komunikacie prasowym.

Wśród bestsellerów króluje hot dog – tylko w 2024 roku sprzedano ich 85 milionów. Klienci chętnie sięgają także po panini (19 mln sprzedanych sztuk) i frytki (10 mln porcji). Nie słabnie także popularność kawy – w ubiegłym roku sprzedano 39 mln kubków tego napoju.

Oferta gastronomiczna wspierana jest przez aplikację Żappka, z której korzysta już ponad 10,7 miliona użytkowników. Dzięki kuponom dostępnym w aplikacji wiele produktów z menu można kupić w promocyjnych cenach. Żabka, jako kompleksowy ekosystem convenience, rozwija swoją ofertę w duchu wygody i innowacyjności. Po sukcesie na rynku polskim sieć rozpoczęła również ekspansję zagraniczną – w 2024 roku weszła na rynek rumuński, uruchamiając sieć sklepów Froo i przejmując spółkę DRIM - wyjaśniono w komunikacie.

Żabka ze strefą relaksu na granicy Warszawy i Ząbek, zdjęcia:

Beszamel: Sałata - Co warto o niej wiedzieć?