Bez wątpienia sieć sklepów spożywczych Żabka jest jedną z najpopularniejszych w naszym kraju. Żabka bije rekordy sprzedaży w ciągu ostatnich lat, co umożliwia jej dynamiczny rozwój i inwestycje. Obecność marki wśród Polaków wydaje się już oczywistością. Polska firma nie przestaje się rozwijać, wdrażając do swojej oferty sklepów Żabki Nano, bezobsługowe punkty wykorzystujące sztuczną inteligencję. Możliwe plany na przyszłe lata zdradził wiceprezes Tomasz Blicharski podczas debaty na Europejskim Kongresie Gospodarczym.
Żabka za granicą już coraz bliżej
Tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy odbywał się w dniach 24, 25 i 26 kwietnia w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Wydarzenie to cieszy się wyjątkową popularnością, gwarantując przybyłym gościom merytoryczne dyskusje i debaty, na których przedstawiane są najnowsze trendy i tendencje w zmieniającej się gospodarce, geopolityce oraz makroekonomii.
Polskich przedstawicieli największych przedsiębiorstw reprezentował między innymi Tomasz Blicharski, wiceprezes sieci sklepów spożywczych Żabka oraz dyrektor zarządzający Żabka Future, która jest fundamentem odpowiedzialnym za zwiększanie innowacyjności firmy i rozwoju.
Przedsiębiorca brał udział w debacie "Technologie, innowacje, digitalizacja", gdzie oprócz omówienia efektywnych funkcjonalnościach swojej marki, zdradził, że w planach sieci jest rozszerzenie dystrybucji na rynki zagraniczne: – Myślimy, aby nie tylko otwierać sklepy w Polsce, ale też poza granicami naszego kraju. Uważam, że ten moment jest już bliżej niż dalej - powiedział, cytowany przez portalspozywczy.pl.
Sztuczna inteligencja w sieci Żabka
Wiceprezes marki nie ukrywa, że sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę dla prawidłowego funkcjonowania całej firmy. Zastosowanie i pełne wdrożenie AI stało się innowacyjnym elementem w projekcie sieci, jakim jest Żabka Nano, bezobsługowy sklepy, do którego potrzebna jest jedynie aplikacja Żappka.
– Zaczęliśmy myśleć o naszej spółce jako o ekosystemie usług, w centrum którego jest klient. Stworzyliśmy serie usług fizycznych i cyfrowych. Stworzyliśmy Żabki Nano, które są fizyczne z dodatkiem komponentu cyfrowego. Mam też aplikację Żappka. Powstała również Żabka Future, którą zarządzam – opowiadał dyrektor zarządzający Żabka Future.
– Od wielu lat wykorzystujemy sztuczną inteligencję, która wspiera nasz biznes. Staramy się rozwijać naszą firmę w sposób odpowiedzialny. Tempo zmian przyspiesza, musimy działać jeszcze szybciej i jeszcze sprawniej odpowiadać na zmiany. Technologia ma służyć temu, żeby ryzyko niepowodzenia było jak najmniejsze – puentował.
Na pytanie, w jakiej lokalizacji najrozsądniej byłoby otworzyć nowy sklep, zespołowi zarządzającemu również pomaga sztuczna inteligencja. Zintensyfikowanie cyfryzacji marki pozwala na osiąganie jeszcze lepszych rezultatów
– Będziemy rozwijać cyfrową część naszego ekosystemu biznesowego. Ponad 30 proc. transakcji w naszych sklepach odbywa się przy wykorzystaniu aplikacji Żappka [...] W najbliższym czasie będzie działało jeszcze więcej naszych sklepów niż obecnie. Aby wiedzieć, gdzie nasze placówki mają powstawać, wykorzystujemy do tego sztuczną inteligencję – podsumował Tomasz Blicharski.