100 milionów na remont
Torowisko jest w takim stanie, że doraźne naprawy już nie wystarczą. - Musimy zacząć kapitalny remont całej ulicy. Jego koszt może przekroczyć 100 mln złotych - mówi Maciej Dutkiewicz z Tramwajów Warszawskich. Każda ulewa daje się we znaki pasażerom tramwajów. - Jeżeli pojawiają się opady to torowiska są zalewane wodą i tramwaje nie mogą przejechać - zauważa jedna z mieszkanek.
Czytaj także: Jak kupić tańszy bilet na pociąg? Zdradzamy sprawdzone tricki na promocyjne ceny
Jak długo będzie trwał remont?
Remont alei miałby trwać kilka miesięcy. Mieszkańcy zauważają, że zmian potrzebuje nie tylko torowisko, ale też przejście dla pieszych przy ulicy Niekłańskiej. Bo przechodzenie w tym miejscu nie należy do bezpiecznych. - Nie ma świateł, a wypadków jest bardzo dużo. Ja mieszkam tutaj na górze, non stop słyszę jak coś się dzieje - zauważa jeden z mieszkańców. Inni mieszkańcy dodają, że kierowcy bardzo często wyprzedzają na przejściu dla pieszych i przed nim.
Aleja Waszyngtona zostanie zwężona?
Tramwaje Warszawskie nie zdradzają szczegółów nowej organizacji ruchu na Waszyngtona. Nieoficjalnie mówi się, że jezdnia zostanie zwężona do trzech pasów, z czego jeden będzie służył do lewoskrętu. W tej chwili w lewo skręcać można dopiero w ulicę Grenadierów. Sami mieszkańcy nie są pewni tego, czy zwężenie jest dobrym rozwiązaniem.
- Tutaj jest bardzo duży ruch. Zwężenie z pewnością nie udrożni przejazdu - dodaje jedna z mieszkanek - W Warszawie jest tendencja zwężania wszystkiego. Przecież ci ludzie, którzy mają samochody też chcą jeździć. A co to za problem założyć światła? Światła rozwiązują problem i nie trzeba zwężać - dodaje druga mieszkanka. W przypadku zwężenia istnieje ryzyko, że część ruchu przejmie tzw. mała Waszyngtona, która w tej chwili jest uliczką równoległą do alei, służącą do parkowania i dojazdu do kamienic.
Remont ma potrwać kilka miesięcy. W tym czasie ruch tramwajowy miałaby przejąć ulica Grochowska.