Kładka pieszo-rowerowa przez Wisłę za 121 mln zł to najbardziej widowiskowa inwestycja, jaką prowadzi obecnie warszawski samorząd. Nowa przeprawa połączy bulwary wiślane na wysokości ul. Karowej z rejonem skrzyżowania Wybrzeża Szczecińskiego z ul. Okrzei.
Rośnie kładka na Pragę
Według zapowiedzi urzędu miasta kładka pieszo-rowerowa przez Wisłę będzie jedną z nowych wizytówek Warszawy. Projekt kładki na Pragę przygotowała za 6,6 mln zł pracownia Schuessler-Plan Inżynierzy, która wygrała ogłoszony przez samorząd konkurs architektoniczny.
Most będzie wspierać się na siedmiu podporach z żelbetu. W miarę zbliżania do lewego brzegu Wisły przeprawa przeprawa będzie się poszerzać, a następnie rozdzieli na dwie rampy, które zostaną przerzucone nad bulwarami na wysokości skrzyżowania Wybrzeża Kościuszkowskiego ul. Karowej. Kładka będzie zbudowana ze stali pokrytej farbą imitującą "rdzawy" kolor blachy kortenowskiej.
Mało wody w Wiśle i cenne znaleziska
Obecnie prace skupiają się m.in. na zbrojeniu fundamentów podpór. Ze względu na utrzymujący się od końca maja niski stan wody na Wiśle firma Budimex prowadzi prace w ograniczonym zakresie. Niski poziom wody to spora przeszkoda w dalszej budowie. Taki stan ogranicza możliwości manewrowania barkami. Zahaczenie jedną z nich o element nieregularnego dna rzeki może skutkować poważną awarią sprzętu. Mimo tego prace postępują. Obecnie zdecydowanie większy nacisk kładziony jest na realizację prac na brzegach Wisły.
W ostatnich dniach niski poziom wody pozwolił budowniczym natknąć się na ciekawe znalezisko. Prócz kamiennych "raf" pod wodą znajdowały pozostałości po starym moście pontonowym. Powstał on 16 kwietnia 1948 roku, gdy w Warszawie wciąż trwała odbudowa przepraw wysadzonych przez Niemców pod koniec II wojny światowej. Przeprawa łączyła ulice Karową i Kłopotowskiego (wówczas Szeroką).