Warszawski Budżet Obywatelski - jego dziewiąta edycja wystartowała 1. grudnia 2021, a projekty zgłaszać można do 25. stycznia 2022. To pierwszy etap całego procesu. Wnioski będą później rozpatrywane, a spośród tych, które spełnią wszystkie kryteria, mieszkańcy i mieszkanki stolicy wybiorą najlepsze. To właśnie nasze głosy zadecydują o tym, które projekty zostaną zrealizowane. Miasto przeznaczy na ten cel aż 101 130 815 zł! To najwięcej od 2015 roku, czyli od samego początku istnienia budżetu (dawniej – partycypacyjnego) w Warszawie. Tak jak w poprzednich latach, projekt można zgłosić na formularzu papierowym lub przez internet. Jak to zrobić? O tym w dalszej części artykułu.
Polecany artykuł:
Jak zgłosić projekt przez Internet?
Najprostszym sposobem na złożenie projektu jest skorzystanie ze strony bo.um.warszawa.pl. Cała procedura składa się z kilku łatwych kroków:
- Zalogować się na konto lub zarejestrować się, jeśli jeszcze go nie posiadamy. Wpisujemy nazwę użytkownika, hasło i swój adres mailowy.
- Opisać projekt uzupełniając odpowiednie pola w formularzu. Możliwe jest dołączenie listy osób popierających propozycję.
- Uzupełnić dane osobowe - dzięki temu, pracownicy urzędu będą mogli porozmawiać z autorem/autorką o projekcie.
- Zgłosić projekt - pojawi się on wówczas na stronie Budżetu Obywatelskiego. Mieszkańcy i mieszkanki mogą zamieszczać komentarze i zadawać pytania.
Zgłaszanie projektu drogą tradycyjną - gdzie złożyć formularz?
Osoby bez dostępu do internetu mogą wypełnić papierowy formularz. Dokument należy wówczas złożyć do urzędu dzielnicy lub urzędu miasta przy ul. Kredytowej 3, przed 25. stycznia.
Tydzień z Budżetem Obywatelskim
Dla tych, którzy mają więcej pytań, miasto przygotowało serię spotkań online na temat dziewiątej edycji Budżetu Obywatelskiego. Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj.
Źródło: um.warszawa.pl
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!