Górczewska

i

Autor: um.warszawa.pl Gorczewska

Chodniki, drogi dla rowerów, miejsca parkingowe i zieleń. Przebudowa Górczewskiej zakończona

2020-07-27 16:50

Mniej pasów ruchu - więcej zieleni i miejsc parkingowych. Przebudowa ul. Górczewskiej została zakończona. Do użytku oddano ostatni remontowany odcinek od Młynarskiej do Syreny. Dowiesz się więcej czytając ESKA Warszawa.

Zakończyła się kompleksowa przebudowa jednej z ważniejszych wolskich arterii. Na odcinku od ul. Syreny do Młynarskiej pojawiły się nowe:

  • chodniki,
  • drogi dla rowerów,
  • miejsca parkingowe,
  • zieleń.

Katalizatorem zmian była budowa drugiej linii metra. Po otwarciu nowych stacji z części ulicy zniknął buspas, a w jego miejsce po obu stronach pojawiły się postulowane przez mieszkańców nowe miejsca parkingowe. Jest ich więcej niż przed przebudową. Tym samym geometria ul. Górczewskiej została dostosowana do przekroju ul. Leszno, która jest naturalnym przedłużeniem ul. Górczewskiej w kierunku centrum.

Prezydent Warszawy przypomniał, że mimo epidemii koronawirusa prace wykonano w terminie.

- To przykład tego, w jaki sposób można pogodzić racje wszystkich. Interesy z jednej strony kierowców, z drugiej strony – pieszych, również rowerzystów. Mamy więcej zieleni, nowe chodniki antysmogowe, mamy nową ścieżkę rowerową, zostały uporządkowane miejsca do parkowania i jest ich więcej. Wszystko to w sposób jak najbardziej nowoczesny – mówił Rafał Trzaskowski.

– Udało się doprowadzić do inwestycji, z której wszyscy warszawiacy, zwłaszcza ci mieszkający tutaj, na Woli, mogą być zadowoleni  - dodał.

Jest wygodnie

- Ulica jest dużo bardziej zielona, bezpieczna i wygodna – mamy nowe oświetlenie czy przejścia z sygnalizacją świetlną – mówił Trzaskowski.

Po obu stronach ulicy ułożono zupełnie nowe chodniki z betonowych płyt antysmogowych, wyposażone w udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących. Osoby z niepełnosprawnościami mogą korzystać z ramp przy miejscach parkingowych oraz pochylni przy przystankach komunikacji miejskiej.

Po północnej stronie powstała wygodna, asfaltowa droga dla rowerów, która łączy się w spójną sieć z szeregiem innych tras m.in. w al. Prymasa Tysiąclecia i wzdłuż ciągu Leszno-Okopowa-Towarowa.

Przybyło też zieleni. Najwięcej na odcinku objętym intensywnymi pracami związanymi z budową metra. Pojawiło się tam niemal 100 nowych drzew, z których blisko 30 zazieleniło pas dzielący ulicy Górczewskiej.

Na dalszym odcinku przede wszystkim udało się zachować większość istniejącej zieleni, która rośnie bujnie głównie po północnej stronie ulicy. Oprócz tego posadzono ponad 20 nowych drzew oraz 11 tysięcy krzewów i bylin, które pokrywają teren ponad 2 tysięcy m².

Ulica zyskała nowe oświetlenie. Zamiast starych słupów pojawiły się nowe latarnie z oświetleniem ledowym. Daje to lepsze światło i znaczne oszczędności energii. Przebudowana została również sygnalizacja świetlna przy Płockiej i Syreny. Nowe światła są wyposażone w automatyczną detekcję oraz zsynchronizowane z pozostałymi skrzyżowaniami, co powinno zapewnić płynność ruchu.

Udogodnienia dla pieszych

Istotne dla uspokojenia ruchu i bezpieczeństwa są również dodatkowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy z sygnalizacją przy ul. Tyszkiewicza. Nowe przejście pomoże lepiej skomunikować ze sobą osiedla po północnej stronie Górczewskiej z rejonem Kolonii Wawelberga.

Przebudowę na odcinku Syreny – Sokołowska, czyli w bezpośrednim rejonie nowej stacji metra Młynów, wykonało Metro Warszawskie. Również tam powstały udogodnienia dla pieszych. Na wysokości ul. Sokołowskiej piesi mogą przedostać się na drugą stronę ulicy, korzystając z nowych przejść podziemnych wyposażonych w windy. Z kolei na wysokości stacji PKP Młynów kolejarze dostosowali wiadukt kolejowej linii obwodowej do ruchu pieszego. Wysiadający z pociągów mogą przekroczyć Górczewską w tym miejscu, korzystając z wyposażonej w windy kładki wzdłuż torowiska.

- Wyremontowaliśmy też nawierzchnię jezdni na długim ciągu wschód-zachód. W zeszłym roku jako pierwsza remont przeszła ulica Leszno. W kwietniu tego roku ZDM oraz Metro Warszawskie zakończyły na podległych sobie odcinkach przebudowę ul. Górczewskiej od al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Płockiej - informuje ratusz.

Teraz oddajemy do dyspozycji kierowców ostatni odcinek, czyli od ul. Płockiej do ul. Młynarskiej. Na początku czerwca miejscy drogowcy wykonali dodatkowo weekendowe frezowanie ronda Józefa Szczepańskiego „Ziutka” u zbiegu ul. Górczewskiej i al. Prymasa Tysiąclecia.

Czy rozpoznasz zwięrzę po jego fragmencie? Sprawdź się!

Pytanie 1 z 15
Na początek coś łatwego. Na zdjęciu jest:
zebra
Rusza modernizacja stadionu w Płocku