Ciężarówki testowały nowy wiadukt. Inwestycja jest już prawie gotowa

2025-10-13 13:06

W Rembertowie przeprowadzono końcowy etap prac przy budowie nowego wiaduktu nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz linią kolejową – zakończone sukcesem próby obciążeniowe. To ważny krok w stronę zakończenia jednej z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w tej części Warszawy. Nowy wiadukt nad torami kolejowymi ma być gotowy za kilka tygodni, do końca 2025 roku. Znacząco poprawi bezpieczeństwo oraz płynność ruchu w tej części miasta.

  • Wiadukt w Rembertowie pomyślnie przeszedł testy obciążeniowe, co jest kluczowym krokiem przed oddaniem go do użytku.
  • Konstrukcję sprawdzono obciążeniem 256 ton i dynamicznymi przejazdami, aby potwierdzić jej wytrzymałość i bezpieczeństwo.
  • Wiadukt zostanie oddany do użytku przed końcem 2025 roku.

Próby obciążeniowe wiaduktu w Rembertowie zakończone sukcesem

Na nowo wybudowanym wiadukcie przeprowadzono zarówno testy statyczne, jak i dynamiczne, które mają na celu sprawdzenie, jak konstrukcja reaguje na duże obciążenia oraz drgania powstające podczas ruchu pojazdów. To standardowa, ale niezwykle ważna procedura, dzięki której inżynierowie mogą potwierdzić, że obiekt spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa.

Po ułożeniu ostatniej, ścieralnej warstwy nawierzchni była to jedna z ostatnich faz realizacji inwestycji. Budowa wiaduktu w Rembertowie to projekt, który ma usprawnić ruch drogowy i kolejowy, zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników dróg oraz skrócić czas przejazdu przez tory kolejowe w tej części Warszawy.

256 ton na wiadukcie – ciężarówki sprawdziły wytrzymałość konstrukcji

Podczas prób obciążeniowych na wiadukt wjechało siedem ciężarówek, z których każda ważyła około 36,5 tony. Łączne obciążenie konstrukcji wyniosło więc aż 256 ton. W ramach testów dynamicznych pojazdy przejeżdżały przez wiadukt z prędkościami 10, 30 oraz 50 km/h. Dodatkowa próba przeprowadzona przy prędkości 30 km/h z wykorzystaniem progu pozwoliła dokładnie zmierzyć reakcję konstrukcji na drgania.

Następnie wykonano test statyczny, który polegał na zatrzymaniu pojazdów w określonych miejscach, co pozwoliło stworzyć nieruchome obciążenie. Dzięki temu można było sprawdzić, jak wiadukt reaguje na długotrwałe obciążenie oraz czy jego ugięcia i odkształcenia mieszczą się w założeniach przewidzianych w projekcie.

Wyniki wszystkich testów okazały się pozytywne. Dane z prób obciążeniowych staną się częścią dokumentacji niezbędnej do uzyskania zgody na użytkowanie obiektu od nadzoru budowlanego. Firma Intop Warszawa, wykonawca inwestycji, wystąpi o nią po zakończeniu ostatnich prac wykończeniowych.

Nowy wiadukt w Rembertowie poprawi bezpieczeństwo i usprawni ruch

Wiadukt nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz linią kolejową to inwestycja realizowana wspólnie przez m.st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta oraz PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Po zakończeniu budowy kierowcy zyskają bezkolizyjny przejazd przez tory, co znacząco poprawi bezpieczeństwo oraz skróci czas przejazdu przez tę część dzielnicy.

Zakończenie prac planowane jest na grudzień 2025 roku. Nowa infrastruktura drogowa ma ułatwić komunikację w tej dynamicznie rozwijającej się części Warszawy i poprawić komfort podróżowania zarówno mieszkańców, jak i osób przejeżdżających przez Rembertów.

Budują wiadukt, gdy miasto śpi. Budowlańcy harują, mieszkańcy chwalą tempo!