Glovo zamknęło swoje centrum technologiczne. Co to oznacza?
Trzy lata temu, w lipcu 2020 r. doszło do otwarcia Centrum Technologicznego Glovo w Warszawie. Placówka była drugim tak głęboko wyspecjalizowanym oddziałem marki w Europie. Plany przewidywały zatrudnienie blisko 100 pracowników sektora IT. Jednak jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, w ostatnim czasie firma podjęła decyzję o zamknięciu obiektu.
Robert Tarnowski, PR&PA manager Glovo Polska przekazał w rozmowie z portalem, że decyzja o zamknięciu centrum została podjęta ze względu na przeorganizowanie hubów znajdujących się w Barcelonie oraz Madrycie. Celem jest zoptymalizowanie pracy między zespołami, usprawnienie działań oraz zapewnienie ciągłości rozwoju ponad pół tysiąca inżynierów.
Marka podkreśliła przy tym, że koniec funkcjonowania centrum nie wpłynie na pracę biura Glovo w Polsce, jak i samej platformy. - Glovo pozostaje w pełni zaangażowane w dalszy rozwój biznesu i inwestycji na tym rynku, sukcesywnie zmierzając do pozycji lidera na polskim rynku - przekazał Robert Tarnowski.
Czym jest Glovo?
Glovo to hiszpańska firma, która skupia się na realizowaniu usług kurierskich na żądanie. Za pomocą jednej aplikacji umożliwiono klientom dokonać zamówienia między innymi zakupów do domu czy jedzenia z ulubionej restauracji. Marka stała się popularna szczególnie w Polsce, ale działa również już w 23 krajach na całym świecie (dane na luty 2021 r.). Jej bliskimi konkurentami jest Uber Eats, Pyszne.pl czy Bolt Food.
Zobacz poniżej zdjęcia dark kitchen na Mokotowie: