Czy możemy zwrócić kartę miejską? To pytanie powtarzają sobie wszyscy, którzy już wiedzą, że przez najbliższe dni, a może nawet tygodnie, będą przebywać w domu lub jeździć jedynie autem. ZTM informuje:
Dopuszcza się zwrot biletów z pobraniem należności za następujące rodzaje biletów:
Skasowane/aktywowane bilety długookresowe z tym, że wartość biletu pomniejsza się o opłatę manipulacyjną w wysokości 20%, nie więcej jednak niż 50 zł, wartości nominalnej biletu, pozostałą kwotę dzieli się przez liczbę dni, na jakie zakodowany został bilet. Kwotę do zwrotu ustala się mnożąc uzyskany iloraz przez liczbę pozostałych dni, licząc od dnia następnego po dniu zgłoszenia się po zwrot biletu do ostatniego dnia jego ważności.
Pasażer może określić dzień, od którego chce zwrócić bilet - od bieżącego dnia do końca ważności zakodowanego kontraktu. Jeżeli trafi się nam np. dłuższy wyjazd i będziemy chcieli odzyskać pieniądze za bilet, którego nie wykorzystamy, to nie będzie konieczności odwiedzenia POP-u w ostatniej chwili. W tym przypadku konieczne będzie jednak uiszczenie opłaty manipulacyjnej w wysokości 20 proc. wartości biletu, nie więcej jednak niż 50 zł.
Nieskasowane/nieaktywowane bilety krótkookresowe (dobowe, weekendowe oraz weekendowe grupowe) i długookresowe z tym, że wartość nominalną biletu pomniejsza się o opłatę manipulacyjną w wysokości 20%, nie więcej jednak niż 50 zł.
Usunięte wskutek zakodowania na karcie danych dotyczących biletu innego rodzaju lub typu. Kwotę do zwrotu ustala się mnożąc iloraz wartości biletu usuniętego i liczbę dni, na jaką został zakodowany przez liczbę niewykorzystanych dni, licząc od dnia następnego po usunięciu biletu do ostatniego dnia jego ważności.