Wiadukt w Rembertowie gotowy
W czwartek rano 30 października 2025 r. otwarty został wiadukt nad torami, w ciągu ulicy Chełmżyńskiej. W wydarzeniu wziął udział prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
Budowa wiaduktu ruszyła w lipcu 2025 roku, wykonawca - Intop Warszawa - miał 20 miesięcy na wykonanie zadania. Udało się wcześniej, choć drobne prace będą jeszcze prowadzone przez najbliższe tygodnie.
Na wiadukt składa się jezdnia, chodniki i droga rowerowa, powstały także windy, schody i pochylnie oraz przystanki autobusowe.
Wiadukt jest częścią nowej drogi o długości 700 m, która połączyła skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską od strony północnej.
Jak przekonuje miasto, wiadukt poprawi komfort komunikacji i bezpieczeństwo zarówno kierowców, pieszych jak i rowerzystów przemieszczających się przez tę część miasta. Średnio na dobę przez linię kolejową przejeżdża tam w obydwu kierunkach ponad 7 tysięcy pojazdów. Często zamykane szlabany utrudniają ruch pieszy, rowerowy i samochodowy w okolicy. Po otwarciu wiaduktu przejazd w poziomie szyn przejdzie do historii – funkcjonujący przejazd kolejowy na ul. Chełmżyńskiej zostanie zlikwidowany.
Koszt budowy wiaduktu to około 68,5 miliona złotych. Inwestycja jest realizowana wspólnie przez m.st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA i ma być gotowy jeszcze przed końcem 2025 roku.
Wideo i zdjęcia z otwarcia wiaduktu:
To nie jedyna inwestycja w Rembertowie. Pod koniec lipca kolejarze podpisali umowę ze Stołecznym Zarządem Rozbudowy Miasta na budowę tunelu drogowego w ciągu ul. Marsa i al. „Montera” – jednej z głównych tras wylotowych ze stolicy. Tunel będzie miał 140 metrów długości i połączy Nowy i Stary Rembertów. Prace potrwają 2,5 roku, a ich koszt to ponad 109,5 mln zł netto. Koszty inwestycji zostały podzielone po równo między miasto i PLK SA. Plac budowy przekazano wykonawcy pod koniec sierpnia.