Odcinek S7 Płońsk - Czosnów - kiedy będzie gotowy? Na jakim etapie są prace?
Przedstawiciele GDDKiA podali, że procentowe zaawansowanie robót, skupiających się na rozbudowie dwujezdniowej drogi do parametrów trasy ekspresowej, prezentuje się obecnie następująco:
- Płońsk Południe - Załuski (ok. 12,9 km): 79 proc.;
- Załuski - Modlin (ok. 12 km): 87 proc.;
- Modlin - Czosnów (ok. 9,7 km): 95 proc.
Jak dodali, wykonawcy skupiają się na wykonaniu podbudowy oraz nawierzchni drogi. Prowadzą również prace mostowe i brukarskie, budują ekrany akustyczne i montują ich wypełnienie. Kiedy opisane roboty się zakończą? Przede wszystkim zaznaczyć należy, że dla wszystkich etapów podpisano aneksy wydłużające czas na ukończenie. W przypadku odcinków Załuski - Modlin oraz Modlin - Czosnów termin mija w sierpniu 2025 r., a dla odcinka Płońsk Południe - Załuski - w marcu 2026 r.
"W procedowaniu są roszczenia wykonawców wszystkich trzech odcinków, którzy oczekują wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Niezależnie od toczących się procedur kontraktowych, mobilizujemy wykonawców, by udostępnić trasę główną wszystkich odcinków jeszcze w tym roku" - podkreśliła GDDKiA.
Jaka będzie S7 Płońsk - Czosnów?
Przypomnijmy, że w ramach prowadzonych prac dwujezdniowa droga stanie się ekspresówką z dwoma jezdniami po trzy pasy ruchu w obu kierunkach. Kierowcy dostaną się na nią poprzez sześć węzłów, tj.: Nowy Dwór Mazowiecki, Modlin, Zakroczym, Załuski, Przyborowice, Poczernin. Do tego projekt zakłada budowę obiektów inżynierskich oraz trzech Miejsc Obsługi Podróżnych (Modlin, Załuski, Poczernin), a także realizację dróg do obsługi terenów przyległych.
"Planowany całkowity koszt realizacji tego odcinka drogi ekspresowej S7 wynosi nieco ponad 2,8 mld zł. Kwota wydatków kwalifikowalnych to blisko 1,5 mld zł, a dofinansowanie ze środków UE to nieco ponad 1,2 mld zł" - zaznaczyła GDDKiA.
Archiwalne zdjęcia z budowy drugiej linii warszawskiego metra - zobacz zdjęcia:
