Kolejki do punktów obsługi pasażera. Większość czeka bez powodu

2022-10-04 9:23

Punkty Obsługi Pasażera Warszawskiego Transportu Publicznego przechodzą oblężenie. Wieczorami dochodzi nawet do kłótni z udziałem osób, które nie zdążyły załatwić sprawy przed zamknięciem okienka. Tymczasem Zarząd Transportu Miejskiego zachęca do pozostania w domu i skorzystania z oferty e-POP.

Widok kolejek do punktów obsługi pasażera to już stały element październikowego krajobrazu Warszawy. Gdy tylko kończy się wrzesień, tłumy warszawiaków ruszają, by reaktywować e-hologram uprawniający do zniżek albo wyrobić zniżkę dla dziecka w wieku szkolnym.

Kolejki do ZTM

Od poniedziałku 3 października kolejki ustawiają się do wszystkich punktów obsługi pasażera, szczególnie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Okazuje się, że większość stojących w nich osób mogłaby załatwić sprawę online.

Jak przypomina w rozmowie z eska.pl Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego, e-hologram można wgrać w biletomacie. Większość pozostałych spraw można załatwić za pośrednictwem elektronicznego Punktu Obsługi Pasażera e-pop.wtp.waw.pl. Katalog spraw wymagających fizycznej obecności w punkcie jest bardzo krótki. Kolejki nie mogą uniknąć np. emeryci i honorowi dawcy krwi chcący wyrobić kartę uprawniającą do bezpłatnego przejazdu. Osobiście do punktu obsługi muszą pofatygować się także osoby, którym Kartę Miejską opłaca pracodawca i potrzebują numeru NIP.

Jak wyrobić Kartę Miejską?

Elektroniczny Punkt Obsługi Pasażerów zaczął funkcjonować w marcu. Za jego pośrednictwem można złożyć wnioski o spersonalizowaną Warszawską Kartę Miejską (także ze zniżką dla osób płacących PIT w Warszawie) lub umówić się na spotkanie informacyjne dotyczące Warszawskiego Transportu Publicznego.

ZOBACZ TAKŻE

  1. Powstanie buspas na ul. Głębockiej i św. Wincentego. Ułatwi dojazd do metra
  2. Nowe życie zabytkowych szklarni. Zagłębie restauracji obok stacji metra
  3. Dopłaty do węgla. Kaczyński: celem 1000 zł za tonę
Niedoróbki na nowych stacjach metra w Warszawie. Niedziałające windy i ruchomy chodnik