Shopee postawiło na bardzo intensywną reklamę, opartą na piosenkach, które wpadają w ucho i nie chcą z niego wypaść. Spot firmy, śpiewany do melodii z popularnej piosenki dla dzieci "Baby shark" słyszeli chyba wszyscy. Niestety, reklama nie uratowała Shopee i zakończyło ono swoją działałność w Polsce, co szczególnie uderzyło w pracowników firmy.
Ile Shopee wydało na reklamę?
Platforma zakupowa Shopee, która ogłosiła jakiś czas temu zakończenie działalności na polskim rynku, wydała na reklamę krocie. Przez 11 miesięcy ub.r. zapłacono za tę część jej działalności 138 mln zł. Co ciekawe, Shopee nie jest wcale rekordzistą. Suma ta to zaledwie połowa tego, ile w tym czasie wydał serwis Allegro, ale dla równowagi prawie dwa razy tyle co Amazon czy OLX.
O zakończeniu działalności Shopee w Polsce poinformowano z zaskoczenia, zaledwie dzień przed wejściem w życie nowej sytuacji. Na stronie głównej platformy pojawił się komunikat:
- Z żalem informujemy, że platforma Shopee Polska zakończy działalność 13 stycznia 2023 r. o godz. 23:59. Od 13 stycznia 2023 r. godz. 23:59 możliwość składania nowych zamówień za pośrednictwem platformy Shopee Polska zostanie wstrzymana. Zamówienia złożone przed 13 stycznia 2023 r. godz. 23:59 zostaną zrealizowane standardowo, a wsparcie i obsługa zamówień pozostanie dostępna dla Użytkowników, którzy złożyli zamówienia na naszej platformie - poinformowano klientów.
Agresywna reklama nie pomogła?
Działalność Shopee w Polsce była krótka i głośna. Platforma zakupowa weszła na nasz rynek jesienią 2021 roku, ale faktyczną działalność rozpoczęło kilka miesięcy później. Najgłośniej o niej zrobiło się wiosną 2022 roku, a to za sprawą charakterystycznej i bardzo intensywnie emitowanej w telewizjach reklamy, o której wspominaliśmy na początku artykułu.
Poza korzystaniem z bardzo znanej melodii, Shopee angażowało w reklamę wiele popularnych osób. W kampanie w internecie wciągali się influencerzy z Instagrama i TikToka, a także celebryci, np. Cleo. Internauci nie szczędzili słów krytyki na temat tego, jak bardzo natrętny jest przekaz emitowanych przez Shopee reklam. Faktem jest jednak to, że agresywna kampania platformy zakupowej zmobilizowała Allegro i Amazon do zwiększenia wydatków reklamowych.
Będziecie tęsknić za Shopee?