Placówka Poczty Polskiej w galerii handlowej w Warszawie
Współczesne centra handlowe to znacznie więcej niż tylko przestrzeń zakupów. Jak pokazują najnowsze badania Inquiry Market Research z 2024 roku, ponad połowa klientów odwiedza galerie nie tylko po to, aby zrobić zakupy, ale także skorzystać z codziennych usług, takich jak pralnie, punkty krawieckie, poczta czy fryzjer. Aż 89 proc. badanych oczekuje, że w jednym miejscu będzie mogło załatwić kilka spraw, oszczędzając przy tym czas i energię. W ten trend chce wpisać jedno z popularnych warszawskich centrów handlowych - Fort Wola.
- Chcemy, aby Fort Wola był miejscem, które ułatwia codzienne życie – wygodnym, funkcjonalnym i po prostu bliskim ludziom – mówi Magdalena Zawadzka-Mech, dyrektor galerii.
Centrum stale poszerza swoją ofertę usług, ostatnio do już istniejących punktów dołączyła nowa przestrzeń PRIMA, oferująca usługi pralnicze i krawieckie. Z kolei w lipcu tego roku w Forcie Wola powstanie długo wyczekiwana placówka Poczty Polskiej. Obecnie w lokalu trwają prace adaptacyjne.
Podobne rozwiązanie jest już spotykane w innych warszawskich galeriach - placówki Poczty Polskiej można znaleźć m.in. w Złotych Tarasach, Galerii Północnej i Westfield Arkadia.
Fort Wola - usługi obok handlu
Władze Fortu Wola chwalą się wielością punktów usługowych, które istnieją w ich centrum. Działają tu już profesjonalne salony fryzjerskie (Jean Louis David, Fast Fryzjer), usługi finansowe i telekomunikacyjne (mBank, T-Mobile, Play, Orange), biura podróży (Itaka, TUI, Sun Way Travel), punkt dorabiania kluczy, usługi szewskie i zegarmistrzowskie, samoobsługowy druk (Zeccer) czy usługi fotograficzne (FotoExpress).
Z kolei wśród tradycyjnych sklepów głównym najemcą powierzchni w centrum jest Kaufland, poza nim w Forcie Wola znajdziemy sklepy takich marek m.in. Sinsay, HalfPrice, CCC, Hebe, Rossmann, Dealz, Pepco, Tedi, Empik, czy Jysk. W 2023 obiekt przeszedł gruntowną przebudowę.
Tak wygląda od środka centrum handlowe Fort Wola: