Nowa obwodnica i most powstaną w woj. mazowieckim. "Rusza budowa"

2025-09-15 19:19

Rusza budowa południowej obwodnicy Ostrołęki i mostu na Narwi - ogłosili w poniedziałek, 15 września przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie. Tego samego dnia kamień węgielny pod inwestycję wmurowali m.in. marszałek Adam Struzik oraz minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Kiedy nowa trasa powinna być gotowa?

Nowa obwodnica i most w woj. mazowieckim - kiedy będą gotowe?

W trakcie uroczystości wmurowania kamienia węgielnego minister Dariusz Klimczak podkreślał, że przedsięwzięcie jest niezwykle ważne i było długo wyczekiwane przez mieszkańców. - Obecnie ruch tranzytowy przebiega przez centrum miasta po wąskich, miejskich ulicach, co negatywnie wpływa na bezpieczeństwo ruchu i komfort życia. Po wybudowaniu obwodnicy ruch tranzytowy przeniesie się na nowy odcinek drogi oraz nową przeprawę mostową - podkreślił szef resortu infrastruktury.

Południowa obwodnica Ostrołęki powstanie jako przedłużenie drogi wojewódzkiej nr 544 od ronda im. majora Zygmunta Szendzielarza "Łupaszki" do ronda im. Jana Radomskiego i ul. Goworowskiej. Nowy most, stanowiący ważną część trasy, będzie miał ok. 600 m i zostanie wybudowany w obrębie doliny Narwi, na tarasie zalewowym. Prace powinny zakończyć się w 2027 r.

"To kluczowy krok w rozwoju miasta"

Jak podkreślili przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, całkowita wartość zadania to 200 mln zł, z czego 60 mln zł będzie pochodziło z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, a 75 mln zł - z dotacji samorządu województwa mazowieckiego. Pozostałą kwotę pokryje Miasto Ostrołęka.

- Nie tylko inwestujemy w budowę i modernizację dróg wojewódzkich, ale też pomagamy samorządom realizować ważne i bardzo kosztowne inwestycje drogowe - podkreślił marszałek Adam Struzik. W tym roku samorząd województwa przekazał na inwestycję 15 mln zł. W 2026 r. dojdzie do tego 30 mln zł, a w 2027 r. - kolejne 30 mln zł.

- Budowa południowej obwodnicy wraz z nowym mostem na Narwi to kluczowy krok w rozwoju naszego miasta. Dzięki tej inwestycji odciążymy centrum Ostrołęki od ruchu tranzytowego, poprawimy bezpieczeństwo na drogach oraz jakość życia naszych mieszkańców. Nowy most to nie tylko symbol rozwoju, ale przede wszystkim praktyczne rozwiązanie - zapewni płynniejszą komunikację, skróci czas przejazdu i stworzy nowe możliwości dla przedsiębiorców. Jestem przekonany, że to przedsięwzięcie będzie impulsem dla rozwoju gospodarczego i społecznego całego regionu - powiedział Paweł Niewiadomski, prezydent Ostrołęki.

To największa inwestycja kolejowa w Warszawie! 4 miliardy na remont Warszawy Wschodniej
Warszawa Radio ESKA Google News
Porachunki Osobiste
Inwestycje drogowe. Czy najniższa cena nadal jest gwarantem wygrania przetargu? PORACHUNKI OSOBISTE