Nowe przejście podziemne ułatwi życie podróżnym. Kiedy inwestycja pod stacją Warszawa Gdańska będzie gotowa?

2025-07-21 20:46

W poniedziałek, 21 lipca przedstawiciele PKP PLK przekazali, że końca dobiegają prace konstrukcyjne nowego przejścia podziemnego pod torami i peronami na stacji Warszawa Gdańska. Choć początkowo inwestycja miała być gotowa do końca 2025 r., termin ten przesunięto na drugi kwartał 2026 r. Już w sierpniu otwarte zostaną za to perony nr 4 i 5.

Nowe przejście podziemne na stacji Warszawa Gdańska - na jakim etapie są prace?

- Kończymy kolejny etap budowy drugiego tunelu podziemnego na stacji Warszawa Gdańska. Wykonawca zbudował już główną część nowego przejścia oraz tzw. łącznik z istniejącym tunelem. Teraz trwają prace przy scaleniu tych dwóch elementów - przekazała Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP PLK.

Jak dodała, równolegle z wyżej opisanymi pracami prowadzone są roboty montażowe schodów ruchomych na peron nr 4. Przygotowywane są także miejsca pod windy. O czym już wspomnieliśmy, pasażerowie skorzystają z peronów nr 4 i 5 w sierpniu. Obiekty zyskały nowe zadaszenie oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami, nagłośnieniem i monitoringiem. W kolejnym etapie prace zostaną przeniesione pod perony nr 2 i 3.

Kiedy inwestycja zostanie ukończona i oddana podróżnym?

- Prace związane z budową nowego przejścia oraz modernizacją peronów realizowane przez firmę PORR S.A są ze środków budżetowych, a ich koszt wynosi około 80 mln zł netto. Zakończenie zasadniczych prac oraz udostępnienie wszystkich peronów planowane jest w I kwartale 2026 r. Nowe przejście dostępne będzie w II kwartale 2026 r. - przekazała przedstawicielka PKP PLK.

Roboty potrwają więc dłużej niż pierwotnie zakładano. Na początku 2024 r. spółka informowała, że inwestycja będzie gotowa do końca 2025 r., jednak termin ten został przesunięty. Znajewska-Pawluk przekazała, iż zmiany w harmonogramie prac są skutkiem trudności napotkanych na placu budowy. - W trakcie robót odkryto nieoznaczone wcześniej kable, inne niż zakładano warunki gruntu i wody, a także gruz i fragmenty betonu pod ziemią. Wszystko to wymagało dodatkowych prac i dostosowania planu budowy - wyjaśniła.

Warszawa Radio ESKA Google News
Plac Zawiszy przyjechał do Warszawy z Krakowa w 121 kawałkach. Pierwszy taki remont tramwajowy w Polsce!
Porachunki Osobiste
Inwestycje drogowe. Czy najniższa cena nadal jest gwarantem wygrania przetargu? PORACHUNKI OSOBISTE