Spis treści
- Rozszerzenie strefy płatnego parkowania w Warszawie 3.02.2025
- Abonamenty mieszkańców SPPN w Warszawie - jakie są dostępne? Kto może o niego wystąpić?
- Dalsze rozszerzenie strefy płatnego parkowania - jakie dalsze plany ma miasto? 2025
Rozszerzenie strefy płatnego parkowania w Warszawie 3.02.2025
Od pierwszego poniedziałku lutego granice stołecznej strefy płatnego parkowania znacznie przesunęły się na południe. Wszystko za sprawą objęcia we władanie przez SPPN znacznej części Mokotowa. Chodzi o tereny obszarów: Stary Mokotów, Wyględów, Wierzbno, Ksawerów, Sielce i część Sadyby.
Od teraz południowa granica terenu objętego opłatami biegnie linią ulic Woronicza, Domaniewskiej i Idzikowskiego. Z kolei od wschodu granicę przesunięto do ulicy Czerniakowskiej.
Mieszkańcy tej części Warszawy nie powinni być zaskoczeni, bo o poszerzeniu strefy było wiadomo już od dłuższego czasu, a na terenie dzielnicy prowadzono kampanię reklamową. W styczniu ruszyło składanie wniosków o abonamenty od mieszkańców nowego obszaru. Złożono ich dotychczas około 5,5 tysiąca, przy czym miasto szacuje się, że uprawnienie to dotyczy mniej więcej 6,5 tysiąca osób.
Nową część strefy, gdzie znajduje się blisko 7 tysięcy miejsc parkingowych obsługuje 314 nowych parkomatów.
Abonamenty mieszkańców SPPN w Warszawie - jakie są dostępne? Kto może o niego wystąpić?
Mieszkańcy strefy mają do wyboru dwa rodzaje abonamentów. Tańszy – rejonowy, który kosztuje 30 zł za rok i pozwala zaparkować w rejonie w promieniu 200 m od miejsca zameldowania.
Z kolei abonament obszarowy jest znacznie droższy (600 zł rocznie), ale pozwala zaparkować na terenie wyznaczonym zgodnie z mapą obszarów abonamentowych w SPPN. Uprawnia także do postoju po obu stronach ulic będących granicami obszarów.
Aby otrzymać abonament mieszkańca, trzeba być zameldowanym na pobyt stały lub czasowy na terenie SPPN, mieć rozliczony podatek PIT za poprzedni rok w Warszawie i być właścicielem, współwłaścicielem lub użytkownikiem samochodu o dopuszczalnej masie całkowitej do 2,5 t lub samochodu osobowego powyżej 2,5 t.
Dalsze rozszerzenie strefy płatnego parkowania - jakie dalsze plany ma miasto? 2025
Lutowa rewolucja na Mokotowie to kolejne w ostatnim czasie rozszerzenie strefy, która sukcesywnie się rozrasta. Jesienią 2024 ten proces miał miejsce po prawej stronie Wisły - na Saskiej Kępie i Kamionku. Wygląda na to, że to nie koniec ekspansji warszawskiej płatnego parkowania, która już teraz obejmuje ok. 67 tys. miejsc postojowych.
Jak poinformował eska.pl Jakub Dybalski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich, w dalszej części roku planowane są badania pod kątem analizy zajętości miejsc postojowych w rejonie Służewca i we Włochach, w tym w okolicy lotniska Okęcie. Oznacza to, że kolejnym celem ZDM na ewentualne poszerzenie strefy jest pozostały rejon Dolnego Mokotowa, a także Włochy ze stołecznym portem lotniczym.
Ale "chrapkę" na SPPN mają też w innych częściach miasta - między innymi na Woli. Tutaj strefa kończy się na linii alei Prymasa Tysiąclecia. Na obszarze tuż za tą arterią, a więc Kole i Ulrychowie mamy w związku z tym do czynienia z prawdziwym wysypem parkujących pojazdów.
Jak zaznacza w wiadomości przesłanej do eska.pl Marcin Jakubik, rzecznik Woli: "Dzielnica Wola jasno artykułuje, że jest za rozszerzeniem SPPN o tereny tych osiedli. Jesteśmy gotowi jako Urząd Dzielnicy wspomóc ZDM w zakresie organizacji konsultacji miejskich, tak by maksymalne szybko i jak najdokładniej przygotować się do rozszerzenia strefy płatnego parkowania na Woli."
Na razie jednak za wcześnie by mówić o konkretnym terminie, czy obszarze poszerzenia strefy w tej części miasta. Na to przyjdzie czas dopiero po wspomnianych przez rzecznika konsultacjach społecznych.
Poszerzenie Strefy Płatnego Parkowania na Mokotowie. Luty 2025: