Jak zalecają urzędnicy, w przypadku tego typu telefonu, należy zweryfikować w urzędzie skarbowym treść rozmowy telefonicznej. - Przypominamy, że pracownik urzędu skarbowego jest zobowiązany do okazania legitymacji służbowej, przedstawienia się z jakiego jest urzędu oraz wskazania celu wizyty - informują pracownicy warszawskiej Izby Administracji Skarbowej. Osoby podszywające się pod urzędników państwowych wykonują telefony zarówno do osób fizycznych, jak i przedsiębiorców. W czasie pandemii oszustom łatwiej jest działać metodą "na urzędnika skarbowego" zwłaszcza gdy dotyczy to przedsiębiorców. W ostatnim czasie postępowania związane ze składanymi przez firmy wnioskami o ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych, szczególnie z powołaniem się na Covid-19, objaśniane są bowiem często właśnie przez telefon lub mailowo. Kontakt dotyczy m.in. doprecyzowania składanych wniosków czy dosłania brakujących dokumentów. Telefonicznie mogą też być załatwiane sprawy mniejszej wagi, jak np. drobne pomyłki w deklaracji czy niewielka niedopłata podatku. Przedsiębiorcy powinni więc zachować czujność w momencie, gdy pytania telefoniczne dotyczą danych wrażliwych. Urząd nie może zbierać w ten sposób informacji o kontrahencie czy szczegółach transakcji.
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!