Referendum w Warszawie
- Radni Platformy Obywatelskiej boją się głosu mieszkańców Warszawy - tak w rozmowie z PAP skomentował przerwaną głosami radnych KO sesję nadzwyczajną ws. referendum gminnego dot. m.in. Strefy Tempo30, szef warszawskiego PiS Jarosław Krajewski. Jego zdaniem radni PO uciekają przed zorganizowaniem referendum lokalnego w Warszawie. - My jako warszawskie Prawo i Sprawiedliwość jesteśmy konsekwentni i chcemy, żeby o najważniejszych sprawach w mieście zdecydowali jego mieszkańcy - dodał.
- Odsuwanie decyzji na okres po wyborach parlamentarnych, a taki wniosek złożył szef klubu radnych PO Jarosław Szostakowski, jest tylko potwierdzeniem, że mamy do czynienia z Platformą Antyobywatelską - podkreślił.
Wyjaśnił, że referendum lokalne jest podstawowym narzędziem demokracji bezpośredniej. - Warto przypomnieć, że w ostatnich pięciu latach, kiedy rządzi Warszawą Rafał Trzaskowski, z inicjatywy PO nie odbyło się nawet jedno referendum lokalne, żeby oddać głos mieszkańcom stolicy - dodał.
- My dotrzymaliśmy danego słowa. Obiecaliśmy złożenie projektu uchwały w tej sprawie do Rady Warszawy i zrobiliśmy to. Jesteśmy gotowi do poparcia takiego referendum lokalnego w sprawie strefy Tempo30, SPPN, zwężania ulic czy zabierania miejsc parkingowych. My szanujemy mieszkańców Warszawy i chcemy, żeby obowiązywała zasada "nic o nas, bez nas" - przekazał.
We wtorek, 12 września, o godzinie 19 rozpoczęła się nadzwyczajna sesja Rady Warszawy w sprawie referendum gminnego dotyczącego polityki transportowej. Wnioskowali o nią radni Prawa i Sprawiedliwości. Głosami radnych Koalicji Obywatelskiej została przerwana do 16 listopada do godziny 10.
Pytania w referendum lokalnym w Warszawie. Dotyczą transportu publicznego i prywatnego
Radni PiS proponują pięć pytań w referendum gminnym dotyczącym stołecznej polityki transportowej.
- Pierwsze: czy jesteś za wprowadzeniem na terenie Warszawy tzw. Strefy Tempo30 - ograniczenie prędkości pojazdów do 30 km/h na obszarze 90 proc. powierzchni miasta?
- Drugie: czy jesteś za zwężeniem na terenie Warszawy kluczowych ulic (na których funkcjonuje komunikacja miejska) przed oddaniem do użytku obwodnicy Śródmieścia?
- Trzecie: czy jesteś za rozszerzeniem na terenie Warszawy tzw. Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego bez pozytywnych opinii właściwych Rad Dzielnic?
- Czwarte: czy jesteś za likwidacją na terenie Warszawy publicznie dostępnych miejsc parkingowych bez tworzenia co najmniej takiej samej liczby nowych miejsc parkingowych w najbliższej okolicy?
- Piąte: czy jesteś za utworzeniem w Warszawie tzw. Strefy Czystego Transportu (wykluczenie możliwości wjazdu na teren strefy pewnych kategorii pojazdów), przed rozbudową sieci transportu publicznego o III i IV linię metra?
Nowe Centrum Edukacji Ekologicznej w Warszawie