Grzybowska nie do poznania. Zobacz, co się zmieni
Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta rozpoczyna kluczową inwestycję na Woli. Przebudowa ulicy Grzybowskiej obejmie półtorakilometrowy odcinek od alei Jana Pawła II aż do ulicy Siedmiogrodzkiej. Jak zapowiadają urzędnicy, zmiany mają na celu poprawę komfortu i bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. Prace, których wykonawcą jest firma Strabag Sp. z o.o., już ruszyły.
Po zakończeniu remontu ulica Grzybowska zyska zupełnie nowe oblicze. Pomiędzy Towarową a aleją Jana Pawła II kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po jednym pasie ruchu, a przy skrzyżowaniach pojawią się dodatkowe pasy do skrętów. Z kolei na odcinku od Towarowej do Karolkowej powstanie jedna jezdnia.
To jednak nie wszystko. Inwestycja zakłada budowę nowych, równych chodników po obu stronach ulicy oraz wydzielonych dróg dla rowerów lub pasów rowerowych na jezdni. Uporządkowane zostanie także parkowanie i pojawią się nowe przystanki autobusowe. Największą wizualną zmianą będzie jednak nowa zieleń. Wzdłuż ulicy posadzonych zostanie ponad 100 drzew i 13 tysięcy krzewów, a także liczne byliny i trawy ozdobne, które stworzą estetyczne zieleńce.
W ramach przebudowy z panoramy tej części miasta zniknie również popularna kamienica pod numerem 46 znana m.in. z filmu Barei. Zdjęcia z jej prac rozbiórkowych możesz zobaczyć w tym miejscu.
Zamknięta Grzybowska. Te utrudnienia potrwają do końca roku
Zanim jednak Grzybowska stanie się zieloną oazą, kierowców i pieszych czekają poważne utrudnienia. Pierwsze prace przy sieci teletechnicznej już trwają. Z kolei od czwartku, 25 września, drogowcy całkowicie zamkną przejazd Grzybowską pomiędzy ulicami Przyokopową a Karolkową. Zamknięty zostanie także fragment ulicy Siedmiogrodzkiej.
Wyznaczono objazdy, które poprowadzą ulicami: Towarową, Prostą i Kasprzaka do Skierniewickiej. Zmieni się także organizacja ruchu w pobliżu Muzeum Powstania Warszawskiego – na odcinku Grzybowskiej od Przyokopowej do Towarowej ruch będzie odbywał się tylko w jednym kierunku. Pasażerowie komunikacji miejskiej również muszą przygotować się na zmiany – autobusy linii 106 pojadą trasą objazdową przez ulice Płocką, Kasprzaka, Prostą i Towarową.
Prace przy instalacjach podziemnych i budowie nowej jezdni na zamkniętym odcinku potrwają do końca roku. Całkowity koszt robót to 50,8 mln zł, a inwestycja jest współfinansowana przez m.st. Warszawa oraz deweloperów realizujących w okolicy swoje projekty.
Zobacz na zdjęciach przebudowę ulicy Grzybowskiej: